Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Де шукати копірайтерів, і на що звертати увагу

116

Які завдання можна поставити перед копірайтером

Послуги копірайтера включають різні завдання. Насамперед – це написання текстів, що продають, для розділів сайту, сторінок каталогів і карток товару. Зазвичай такі тексти потрібні для того, щоб вивести сайт у топ пошукової видачі Google. Для пошукового просування в текстах мають міститися ключові фрази. Написання таких текстів називається SEO-копірайтингом.

Алгоритми Google постійно розвиваються, тому для просування сайту більше недостатньо просто вписати в текст велику кількість ключових слів. Пошукова система навчилася розпізнавати природну мову і тепер оцінює текст не тільки за входженням ключів, а й за його змістом. Інформативний контент, який дійсно несе користь для читача, Google оцінює вище, ніж текст з великою кількістю ключових фраз. Написання таких текстів називається LSI-копірайтингом.

Обидва види копірайтингу дуже затребувані, і фахівців, які пишуть LSI- і SEO-тексти, багато. Наприклад, на фріланс-біржі Freelancehunt https://freelancehunt.com/freelancers/rabota-tekstami/kopirayting понад 9000 фахівців, у яких можна замовити копірайтинг будь-якої складності.

Крім перерахованих завдань копірайтеру можна довірити й інші проєкти:

  • Роботу над просуванням у соціальних мережах. Це може бути написання і публікація постів, спілкування з підписниками в коментарях.
  • Написання прес-релізів для публікації в ЗМІ. Особливість цього виду контенту в його структурі та стилі викладу.
  • Створення контенту для лендінгу. Цей вид текстів трохи відрізняється від описів товарів і послуг, адже на одній сторінці лендінгу сконцентрована вся воронка продажів. Завдання копірайтера – за допомогою свого тексту провести читача від її початку до самого кінця.
  • Написання текстів для презентацій. У цих текстів багато особливостей, які копірайтер повинен чітко розуміти. Від цього залежить якість подачі товару або послуги.

Робота з різними видами контенту вимагає від копірайтера різних навичок. Є фахівці-універсали, які пишуть будь-які види текстів. А є копірайтери, які працюють в одній ніші або пишуть тільки на певні теми.

Яка вартість копірайтингу

Усе залежить від того, який саме ви замовляєте копірайтинг – ціни сильно відрізняються. На вартість впливають:

  1. Складність тематики. Чим більш вузькоспрямована тема, тим дорожчий копірайтинг. Наприклад, ціна текстів про юридичні або медичні послуги завжди буде вищою, ніж вартість статей про моду або оглядів нових серіалів.
  2. Унікальність тексту. Якщо потрібен повністю унікальний контент (з показниками унікальності 95-100%), це коштуватиме дорожче. Адже для написання такого тексту автору потрібно опрацювати щонайменше 3-4 джерела. Для тексту унікальністю до 80% достатньо 1-2 джерел.
  3. Технічні вимоги. Певний рівень заспамленості та водності, перевірки за допомогою додаткових сервісів – усе це підвищує вартість тексту.
  4. Додаткові послуги. Якщо ви хочете, щоб копірайтер підібрав тематичні зображення, прописав HTML теги або розмістив текст на сайті, це обійдеться дорожче.

Середня ціна копірайтингу в Україні – 40-60 грн за 1000 знаків. Вартість тексту на вузькоспеціалізовану тему або з безліччю технічних вимог буде вищою – 100 грн за 1000 знаків і більше.

Як вибрати хорошого копірайтера

Замовити тексти можна у студії копірайтингу або у фрілансера. Якщо вам у стислі терміни потрібна дуже велика кількість текстів, має сенс пошукати хорошу студію. Зазвичай у таких компаніях працює кілька десятків копірайтерів і редакторів, тому ваш проєкт буде виконано швидко.

Якщо ж обсяг робіт відносно невеликий і при цьому ви не хочете переплачувати, варто обирати фріланс. Фахівця можна шукати на фріланс-біржах, у соцмережах або на сайтах для пошуку роботи. Найнадійніший варіант – це фріланс-біржі, у яких є система безпечної оплати, наприклад, Freelancehunt.

Переконатися в кваліфікації фахівця допоможе його портфоліо, а також тестове завдання. Читаючи роботу автора, ви зможете зрозуміти його рівень. Хороший текст обов’язково повинен:

  • Вирішувати проблему клієнта, наприклад, детально пояснювати, чим певний товар буде корисним для людини.
  • Бути грамотно написаним і правильно оформленим. Структура тексту має полегшувати його сприйняття. У цьому чудово допомагають заголовки H2-H6, списки, абзаци.
  • Відповідати дійсності. Якщо в тексті згадуються якісь цифри або факти, вони мають бути правдивими. Фактчекінг – це обов’язковий етап перевірки тексту.

Обираючи фахівця для роботи над вашим проєктом, варто звертати увагу на відгуки інших замовників. Вони допоможуть оцінити не тільки професійні навички, а й такі якості, як пунктуальність, комунікабельність, вміння адекватно реагувати на правки.