Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Нафіга козі баян

94

Звісно, дуже б хотілося написати про те, що ж таки насправді зрушило частину Республіканської партії проголосувати за допомогу Україні і змусило навіть Дональда Трампа пом’якшити свою позицію.
Хотілося б детальніше дізнатися, як голова Офісу Президенту Андрій Єрмак потрапив у список «100 найвпливовіших людей світу», а його формальний шеф – обраний, до речі, рівно п’ять років тому народом України «домовитись десь посередині» – президент Володимир Зеленський туди не потрапив.
Але сьогодні поговоримо про рідний сіті. Тут так багато цікаво відбувається, не дуже видного для загального ока. Після того, як мера, який заважав, перешкоджав, не відповідав, який був такий поганий, що гірше вже й не буде, усунули від виконання обов’язків, минуло чимало часу. І тепер не один орган, а цілих два турбуються про безпеку і добробут містян. Сумська міська рада, виконком, виконуючий обов’язки мера Артем Кобзар («Слуга народу»), представники нової депутатської більшості від «Європейської солідарності» Вадим Акпєров (хоча, якщо мені не зраджує пам’ять, Акпєров, коли йшов служити до ЗСУ, писав у ФБ, що призупиняє своє членство в партії. Цікаво, чи поновив?) та Віталій Жиленко (ОПЗЖ) представляють місцеве самоврядування. А є ще ж і Сумська міська військова адміністрація, яку очолює Олексій Дрозденко. Нагадаю, цей орган створили після того, як ВАСК тимчасово відсторонив Олександра Лисенка від виконання обов’язків міського голови. Ми ще тоді запитували, що буде, коли Лисенко раптом повернеться? Лисенко не повернувся, принаймні, поки що, натомість є законно обраний (що зараз оскаржується в суді, нагадаю) депутатами СМР виконуючий обов’язки мера. Навіщо тоді місту військова адміністрація? Навіщо утримувати чиновників, які дублюють функції міської влади? Зрозуміло, якби не було в.о. мера. Але ж він є.
Нікчемність цієї структури, сам, напевне, того не розуміючи, продемонстрував якраз Артем Кобзар своїм візитом до упц (московського патріархату).
Критики цього дійства справедливо зосередились на самому факті відвідування представниками міської влади, м’яко кажучи, недружньої до чинної української держави структури. Більше того, архієпископ Сумський та Охтирський Євлогій має чинну кримінальну справу, а рпц, тобто материнська церква упц, визнана Європейським союзом (уявляєте, толерантними європейцями!) організацією, яка сприяє ворожнечі і т.д. Голові рпц Кирилу, до речі, в’їзд до ЄС віднині заборонений.
Так чого туди до них ходити, питається? Ще й фотографуватися із задоволеними пиками?
Відповідь у СМР була така: ми ходили домовитися про те, щоб церква відкрила допуск людям до укриттів. Таких укриттів, треба розуміти, налічується сім.
От саме час якраз і запитати: а навіщо тоді існує Міська Військова Адміністрація? Щоб що? Якщо це структура не є кріслом для отримання чималих зарплат купою додаткових чиновників за бюджетні кошти, то, напевне, вже давно би пан Дрозденко написав листа Євлогію з вимогою відкрити доступ до цих укриттів, які знаходяться, очевидно, під церквами. І не просто доступ, а передати ці укриття в управління МВА на час військового стану, тобто ключі – на бочку. Щоб не прийшло в голову попам московським читати під час тривог там вголос людям свої молитви. Але якщо МВА не здатна на такі елементарні кроки, то на що вона тоді взагалі здатна?
І ще одна красномовна деталь в цій ганебній історії.
Виходить, що за два роки і два місяці повномасштабної війни керівництво упц (мп) в Сумах не відкрило укриття для містян? Тобто на місто летіли ракети, бомби, «шахеди», а вони тримали двері своїй укриттів весь цей час зачиненими? Мені здається, не потрібно ніяких інших слів чи доказів.
Розглянемо ще одну резонансну подію. Всі, напевне ж, чули про затриманні правоохоронними органами при спробі дати хабаря голові МВА пану Дрозденку депутатів облради від «Батьківщини» Галаєва і Поцелуєва. 100 тисяч доларів за призначення останнього керівником об’єднання структур лікарні №5 і лікарні Святого Пантелеймона, керівником якої наразі є Поцелуєв. Спір цей давній, Поцелуєв за цю посаду змагався з впливовим головним лікарем лікарні №5 В’ячеславом Петренком ще з часів мера Лисенка. Але Лисенко, як не дивно, свого однопартійця на посаду не призначав. Чи хабаря не брав чи не пропонували, бо не взяв би, але так чи інакше, колишній мер намагався вирішити цю ситуацію в законний спосіб. Коли ж Петренко помер, нові очільники міста керівником лікарні №5 з не сіло, ні впало призначили пані, проти якої одразу ж повстав колектив. Та пані має за плечима справу по корупції і наближена до ОПЗЖ. Хто у нас там з Партії Регіонів, вибачте, ОПЗЖ? Віталій Жиленко.
Після «повстання мас» стає ясно, що цей варіант не грає. І тут до Дрозденка раптом йдуть Поцелуєв і Галаєв зі 100 тис доларів (цікаво, наскільки швидко вони розраховували повернути собі «вкладені» гроші? Очевидно ж, що це була інвестиція в дохідний бізнес. Тут варто задуматися над тим, як наразі функціонують комунальні лікарні). Дрозденко дає добро, але повідомляє правоохоронні органи, і двох депутатів беруть на гарячому. Після чого на посаду керівника призначають цілком сторонню до міської медицини людину, але родинно пов’язану з медичним бізнесом.
Ні тобі конкурсу, ні тобі хоча б видимості прозорості. Нічого.
Всі тут хвалять Дрозденка за те, що він повідомив правоохоронні органи про те, що йому пропонують хабар. Але у мене питання: яким чином інші люди ставали керівниками лікарні№5? Можливо, вони просто раніше прийшли?
Зараз розпочинається процес розподілу функцій між СМР і МВА. За ідеєю, це мусить внести ясність в права і обов’язки двох суб’єктів. Але однак не можу зрозуміти, для чого потрібна в нинішній ситуації МВА? Що вона такого може робити, чого не може робити СМР?
Тепер, за образом та подібним, міські військові адміністрації можна створювати в кожному місті, і не тільки обласних центрах. Можливо, йдеться в державі якраз саме про це – вертикаль центральної влади, лагідне скасування місцевого самоврядування.
Бачу наступну схему: перерозподіл бюджетних потоків, майна і земель на користь представників діючої влади (за допомогою правоохоронних органів); МВА виконує функцію «смотрящіх» і відповідає за контакти з Києвом. Тут питання тільки в тому, хто кого краще буде використовувати і намахувати: місцеві злодюжки чи київська єрмачня?
І потрібно знати головне: ці люди і подібні схеми працюватимуть невизначений час, тобто до кінця війни. Бо до кінця війни виборів не буде. А кінець війни дуже далеко, напевне ж. Дуже добре пам’ятаю фразу одного кандидата в президенти, якому дорогі сумчани віддали у другому турі п’ять років тому майже 83% голосів: «Війна триває тільки тому, що бариги при владі на ній наживаються!». Дуже необережна і дуже примітивна фраза.
Допомагаємо ЗСУ усім, чим можемо. Будьте бадьорими. Бо місто з такими потужними двома структурами управління мусить же процвітати, чи не так? Інакше ж для чого вони мера знімали?