Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Сумщина має отримати понад 200 млн субвенції на інклюзивну освіту

116

Директорка Департаменту освіти і науки обласної військової адміністрації Вікторія ГРОБОВА під час брифінгу в офіційному медіацентрі поділилася інформацією про заходи, які вживаються для забезпечення безбар’єрного доступу учасників освітнього процесу на Сумщині в умовах війни.
У світлі актуальності безбар’єрності для створення безпечного освітнього середовища, у навчальних закладах області продовжується збільшення кількості укриттів та підвищення комфортності існуючих. Зокрема, минулоріч виділено 72 мільйони гривень субвенції з державного бюджету на облаштування 15 сховищ. «Зараз понад 88% закладів освіти області забезпечені безпечними умовами», – наголосила Вікторія Гробова.
Однак ще 211 закладів потребують оснащення, ремонту чи будівництва укриттів. На 2024 р. для продовження таких робіт з держбюджету передбачено виділити 2,5 млрд грн, які мають бути розподілені між областями. А інклюзивна субвенція складає цього року 300 млн грн, які найближчими тижнями вже надійдуть до казначейства і будуть розподілені.
Система інклюзивно-ресурсних центрів на Сумщині активно працює, надаючи підтримку дітям з особливими освітніми потребами та розробляючи рекомендації для формату навчання і корекційних занять. Зараз у регіоні існують 20 таких центрів, де, з міркувань безпеки, деякі проводять дистанційні заняття, але процес навчання та корекційні програми не припиняються.
Вікторія Гробова підкреслила, що діти з особливими освітніми потребами можуть навчатися в очній, змішаній та дистанційній формі з використанням супроводу асистентів. У дошкільних закладах вже навчається 250 дітей у 124 інклюзивних групах, а в закладах загальної середньої освіти – 182 дитини.
Автотранспорт шкіл також враховує вимоги доступності. З 297 автобусів 19 оснащені для перевезення дітей, які пересуваються на кріслах колісних. З 23 автобусів, придбаних останнім часом, три обладнані спеціальними підйомниками.
Турбуються і про доступність дорослого населення області до освіти. Особи, які змушені змінити свій спосіб життя через стан здоров’я, можуть вступити до закладів професійно-технічної освіти. Третина таких закладів пропонує адаптовані групи, де є можливість отримати додаткову або робітничу професію. Цей принцип також діє в закладах фахової передвищої та вищої освіти, і одним із прикладів є Центр ветеранського розвитку, створений у СумДУ.

Альона Касаткіна, Панорама, №4-2024