Де шукати копірайтерів, і на що звертати увагу
Які завдання можна поставити перед копірайтером
Послуги копірайтера включають різні завдання. Насамперед – це написання текстів, що продають, для розділів сайту, сторінок каталогів і карток товару. Зазвичай такі тексти потрібні для того, щоб вивести сайт у топ пошукової видачі Google. Для пошукового просування в текстах мають міститися ключові фрази. Написання таких текстів називається SEO-копірайтингом.
Алгоритми Google постійно розвиваються, тому для просування сайту більше недостатньо просто вписати в текст велику кількість ключових слів. Пошукова система навчилася розпізнавати природну мову і тепер оцінює текст не тільки за входженням ключів, а й за його змістом. Інформативний контент, який дійсно несе користь для читача, Google оцінює вище, ніж текст з великою кількістю ключових фраз. Написання таких текстів називається LSI-копірайтингом.
Обидва види копірайтингу дуже затребувані, і фахівців, які пишуть LSI- і SEO-тексти, багато. Наприклад, на фріланс-біржі Freelancehunt https://freelancehunt.com/freelancers/rabota-tekstami/kopirayting понад 9000 фахівців, у яких можна замовити копірайтинг будь-якої складності.
Крім перерахованих завдань копірайтеру можна довірити й інші проєкти:
- Роботу над просуванням у соціальних мережах. Це може бути написання і публікація постів, спілкування з підписниками в коментарях.
- Написання прес-релізів для публікації в ЗМІ. Особливість цього виду контенту в його структурі та стилі викладу.
- Створення контенту для лендінгу. Цей вид текстів трохи відрізняється від описів товарів і послуг, адже на одній сторінці лендінгу сконцентрована вся воронка продажів. Завдання копірайтера – за допомогою свого тексту провести читача від її початку до самого кінця.
- Написання текстів для презентацій. У цих текстів багато особливостей, які копірайтер повинен чітко розуміти. Від цього залежить якість подачі товару або послуги.
Робота з різними видами контенту вимагає від копірайтера різних навичок. Є фахівці-універсали, які пишуть будь-які види текстів. А є копірайтери, які працюють в одній ніші або пишуть тільки на певні теми.
Яка вартість копірайтингу
Усе залежить від того, який саме ви замовляєте копірайтинг – ціни сильно відрізняються. На вартість впливають:
- Складність тематики. Чим більш вузькоспрямована тема, тим дорожчий копірайтинг. Наприклад, ціна текстів про юридичні або медичні послуги завжди буде вищою, ніж вартість статей про моду або оглядів нових серіалів.
- Унікальність тексту. Якщо потрібен повністю унікальний контент (з показниками унікальності 95-100%), це коштуватиме дорожче. Адже для написання такого тексту автору потрібно опрацювати щонайменше 3-4 джерела. Для тексту унікальністю до 80% достатньо 1-2 джерел.
- Технічні вимоги. Певний рівень заспамленості та водності, перевірки за допомогою додаткових сервісів – усе це підвищує вартість тексту.
- Додаткові послуги. Якщо ви хочете, щоб копірайтер підібрав тематичні зображення, прописав HTML теги або розмістив текст на сайті, це обійдеться дорожче.
Середня ціна копірайтингу в Україні – 40-60 грн за 1000 знаків. Вартість тексту на вузькоспеціалізовану тему або з безліччю технічних вимог буде вищою – 100 грн за 1000 знаків і більше.
Як вибрати хорошого копірайтера
Замовити тексти можна у студії копірайтингу або у фрілансера. Якщо вам у стислі терміни потрібна дуже велика кількість текстів, має сенс пошукати хорошу студію. Зазвичай у таких компаніях працює кілька десятків копірайтерів і редакторів, тому ваш проєкт буде виконано швидко.
Якщо ж обсяг робіт відносно невеликий і при цьому ви не хочете переплачувати, варто обирати фріланс. Фахівця можна шукати на фріланс-біржах, у соцмережах або на сайтах для пошуку роботи. Найнадійніший варіант – це фріланс-біржі, у яких є система безпечної оплати, наприклад, Freelancehunt.
Переконатися в кваліфікації фахівця допоможе його портфоліо, а також тестове завдання. Читаючи роботу автора, ви зможете зрозуміти його рівень. Хороший текст обов’язково повинен:
- Вирішувати проблему клієнта, наприклад, детально пояснювати, чим певний товар буде корисним для людини.
- Бути грамотно написаним і правильно оформленим. Структура тексту має полегшувати його сприйняття. У цьому чудово допомагають заголовки H2-H6, списки, абзаци.
- Відповідати дійсності. Якщо в тексті згадуються якісь цифри або факти, вони мають бути правдивими. Фактчекінг – це обов’язковий етап перевірки тексту.
Обираючи фахівця для роботи над вашим проєктом, варто звертати увагу на відгуки інших замовників. Вони допоможуть оцінити не тільки професійні навички, а й такі якості, як пунктуальність, комунікабельність, вміння адекватно реагувати на правки.