У Сумах відбулася прем’єра балету “Дафніс і Хлоя”
Національний театр ім. Щепкіна презентував сумчанам і гостям міста прем’єру балету “Дафніс і Хлоя” за мотивами однойменного роману давньогрецького письменника Лонга на музику Моріса Равеля. Перший показ мав відбутися 26 лютого 2022 року, але війна не дала такої змоги
Балет у постановці сумських митців – це не фантастика і не вигадка. Ще минулого сезону балетна трупа театру балетом “Панночка і Хуліган” довела, що щепкінці недарма отримали звання національного. Вони ризикують і… Ні, не п’ють шампанське, а отримують шквал оплесків і вдячності від публіки.
Цього разу хореограф Віктор Байстрюченко зазіхнув на світову класику, за яку мало хто брався раніше – Равеля. Для людей не досвідчених головною складністю вистави стане саме музика. Равель – занадто складний композитор навіть для професіональних музикантів, що вже говорити про пересічного глядача.
Саме потрапляння у музичний малюнок і було головною “проблемою” на репетиціях як для музикантів оркестру під керівництвом Заслуженого працівника культури України головного диригента Віталія Таміліна, так і для баченої трупи.
“Дуже складно було. Але думки відмовитися не виникло. Темпи, гармонії цікаві. Шикарна, сучасна, складна, глибока, технологічно складна музика”, – ділиться думкою усього свого колективу диригент.
За віртуозне виконання надскладної музики оркестр отримав окремі оплески від вдячних глядачів.
У виставі залучена уся балетна трупа театру, а також оркестр і, як би це не дивно звучало для балету – хор. Щепкінські вокалісти своїми партіями акцентують і зосереджують увагу глядача на конкретному моменті, надають виставі особливий колорит.
Головні ролі виконують Дарина Байстрюченко (Хлоя) і зовсім юний танцівник театру, студент 4 курсу СФКМіК ім. Бортнянського Кирил Горбунов (Дафніс). Це його дебют на великій сцені, і, незважаючи на відповідальність і важкість репертуару, йому усе вдалося… Ну, майже все…
“Я вдячний балетмейстеру за довіру і можливість виступити у цій складній ролі”, – коментує свій дебют молодий танцівник.
А от Дарина Байстрюченко зізнається: “Важко було уявити себе знов молодою дівчиною, 14 років і згадати перші почуття, перше кохання, як це було вперше… Перші дотики, погляди”.
Балетмейстер Віктор Байстрюченко згадує, що перші задуми до нинішньої прем’єри у нього з’явилися давно, а десь пів року тому при підтримці директора театру Миколи Юдіна трупа почала працювати на “Дафнісом і Хлоєю”. “Чому саме цей матеріал? По-перше, мало хто його ставив, і ми ризикнули. А по-друге – текст сповнений чудовим романтичним першим коханням. А кохання завжди актуальне. Я прочитав, осмислив і вирішив зв’язати події з нашою сучасністю”, – ділиться закулісними секретами Віктор Байстрюченко.
Трупа театру Щепкіна останніми роками не обирає легких шляхів до сердець глядача. Ставлячи собі складні задачі, митці вкотре доводять, що у них є наснага і талант, аби кожна нова вистава ставала визначною подією у культурному житті міста
Але не будемо розкривати усіх таємниць. Приходьте і дивіться. Зазначимо одне – витратьте декілька гривень на програмку і прочитайте лібрето, яке написав сам постановник балету. Вам буде легше сприймати сюжет, який відбувається на сцені.
Окремих похвал заслуговують і костюми, які за задумом хореографа втілили костюмери театру під керівництвом Любові Медвідь. Це ненав’язлива, легка і в той самий час яскрава і зрозуміла стилізація Давньої Греції, яка працює на розкриття образів тих чи інших героїв, і не відволікає глядача від головного – танцювальних па.
Балет – не головний вид мистецтва у театрі музичної драми та комедії. Але щепкінці ризикують і доводять, що мають на це усі підстави, адже головним критерієм успіху є вдячність і аплодисменти публіки. А їх після прем’єри балету “Дафніс і Хлоя” артисти отримали вдосталь.