У Сумах більшає заторів і дорожчає паливо
31 жовтня водії відзначили День автомобіліста. В цей день вони часто згадують свою першу тачку, як перший раз сіли за кермо, свої перші кілометри і водійські враження. Але є в діжці меду ложка мазути, без неї тут ніяк.
У Сумах (і в цілому по Україні) за останні три-чотири роки значно виросла кількість автомобілів. І хоча досі купити машину в автосалоні для багатьох українців – дороге задоволення, на допомогу завжди приходить вільний ринок. Спочатку «євробляхи», а потім «американці» змогли наповнити вторинний ринок різноманітними пропозиціями. Ця альтернатива вабить ціною. «Американець» коштує дешевше не тільки нового аналога, але й на дві-три тисячі доларів від пропозиції традиційних перекупників. Звичайно, ризик при купівлі таких автомобілів існує немалий, але тут уже кому як пощастить. Проте люди однак купують автомобілі, їх кількість зростає, тож навіть невеликі Суми страждають в години пік від кількості автомобілів. Вузькі дороги центру завузькі, коли всі їдуть на роботу, або з роботи, тож останні півроку у місті з’явилися поки що 2-3-хвилинні корки. І не тільки корки. Тепер у центрі міста, шукаючи вільне місце для паркінгу, можна довго блукати.
Затори на дорозі
Вранці та ввечері, за даними “Google Maps”, на сумських дорогах переважає жовтий рівень завантаженості, але багато і червоних ділянок. Це – дзвінок Сумам із майбутнього. Але планувати зміни в інфраструктурі потрібно вже зараз. Якщо нічого не робити, за десять-п’ятнадцять років у місті стане забагато автомобілів і заторів.
Додамо трохи цифр. Упродовж трьох кварталів 2021 р. у Сумах та області зареєстровано 1 340 нових автомобіля. На покупку цих авто покупці витратили 37 млн доларів. Найпопулярнішою моделлю став кросовер Kia Sportage. Цікаво, що саме позашляховики та кросовери склали 78% від усіх зареєстрованих впродовж дев’яти місяців нових автомобілів. Нові авто, обладнані дизельними моторами, становили 25%. Середня вартість кожного автомобіля склала 27 500 дол., якщо не враховувати ціни додаткового обладнання, повідомляє сайт з продажу автомобілів RST.ua. Renault в цей період стало найпопулярнішим брендом в регіоні серед покупців. Від початку року зареєстровано 215 таких автомобілів на суму майже 3,5 млн доларів. Кросовер Kia Sportage став бестселером серед моделей і покрив 10% продажів. Часто купували також Renault Duster і Toyota RAV4. В Україні з початку 2021 р. зареєстровано 75 500 нових автомобілів. На покупку цих авто витратили 2,4 млрд дол., а найпопулярнішою моделлю став кросовер Toyota RAV4.
Купували українці також автомобілі преміум-сегменту. На дорогах з’явились новенькі Rolls Royce Cullinan (6 авто, кожне з яких коштує від 487 604 дол.), Bentley Continental GT (15 авто, кожне з яких коштує від 281 761 дол.) та Aston Martin DB11 (2 авто, кожне з яких коштує від 277 673 дол.).
Жителі Сумщини з початку року витратили на нові авто 37 млн доларів – RST.ua
Різке зростання цін на пальне. Не лякають українців навіть різке зростання цін на пальне. На думку деяких експертів, продаж автомобілів стимулює, як не дивно на перший погляд, пандемія ковід-19. Наявність автомобіля при обмеженому користуванні громадським транспортом надає куди більше свободи в пересуванні.
Ціни на паливо – наче «Space X» – готуються до польоту у відкритий Всесвіт
Такі зміни цін дуже сильно впливають на економіку і буденне життя. Зростання впливає навіть на тих, у кого немає автомобіля. Проїзд у громадському транспорті зростає, ціни в таксі також зростають. В чому причина підвищення цін на паливо?
Відповідь давно відома. В Україні не виробляють стільки палива, щоб задовольнити внутрішній попит і не залежати від зовнішніх факторів. У нашій країні 80% імпорту дизеля і 50% імпорту бензину. Імпортне паливо купують за валюту. Щоб зробити закупівлю, гривню потрібно обміняти за високим курсом, закупитися, все це розмитнити, заплатити податки та перевести все назад в гривню. Таким чином, зростає собівартість цього продукту на заправці. (За даними «The Page»)
Також експерти не виключають маніпуляції ринком.
Альтернативна енергія
Німеччина відмовляється від автомобілів, двигун яких працює на «брудній» енергії. В ЄС вже довгі роки палає боротьба за чисте повітря. Європа постійно вводить нові стандарти дозволених викидів вихлопних газів в атмосферу. Флагман цієї боротьби – Німеччина. Уряд Німеччини розробив план переходу на електричні та водневі двигуни. Оголошено, що до 2030 р. буде запроваджено повну заборону на реєстрацію нових автомобілів з ДВЗ – причому не тільки дизельних, але і бензинових. Власникам уже зареєстрованих авто дозволять їздити далі, але купляти наступний автомобіль потрібно буде вже електричний.
Найпотужніший автомобіль
Aspark Owl з потужністю у 2012 кінських сил створений у Японії. Силова установка складається з чотирьох електродвигунів на постійних магнітах і 800-вольтовій батареї на 64 кВт-год. До першої сотні суперкар розганяється за 1,69 секунди, а максимальна швидкість – 400 км/г. Цей електрокар – один із найпотужніших легкових авто у світі.
Чи зручно мати електрокар у Сумах?
Конкретно в Сумах є 16 станцій зарядки. Більшість розташована в центрі міста, але і в інших частинах зарядити авто можна. Є варіант придбати таку станцію, поставити вдома. Також більшість автомобілів можна заряджати від домашньої електросистеми, такий вид зарядки довший, але можливий. Це дуже зручно, не кажучи про економію грошей. Електроавтомобіль в заправці дешевий, не створює шуму. Їдеш як в тролейбусі, але без зупинок і з максимальним комфортом. Суми – невелике місто, акумулятора на день вистачить. Звичайна поїздка на роботу може коштувати копійки. Звісно, є і недоліки в електрокарах, але вони нещодавно стали доступними для звичайних людей. Згодом електромобіль буде майже ідеальним.
Україна в ТОП країн, де найдорожче мати власний автомобіль. Видання Scrap Car Comparison опублікувало рейтинг останнього дослідження, під час якого були названі країни, де найдорожче утримувати власний автомобіль. Україна посіла шосте місце з десяти.
Новий сервіс – індивідуальні номерні знаки
В Україні можна замість звичайних номерних знаків зробити індивідуальні. Будь-яке слово від трьох символів, тепер може слугувати номерним знаком для автомобіля. Звісно, матюків понаписувати не вийде, але креативну назву зробити можна. На офіційному сайті головного сервісного центру МВС є ціни на таку послугу.
300 грн — три символи (мінімальне замовлення);
90 грн — кожний наступний (до восьми символів);
500 грн — графічний елемент ;
245 грн 86 коп. — вартість спецпродукції (номерних знаків для авто);
180 грн — вартість спецпродукції (номерних знаків для мотоцикла).
ІСТОРІЯ ПОКАЖЕ
Від відра і голови коняки на капоті до світлофорного хакера. Автомобільна історія має багато дивних речей, але вона є цікавою крихтою у розвитку людства.
Що то за відро?
Мабуть, багато людей звертали увагу на сувенірне відро, підвішене на кормі автомобіля, або на глушнику автомобіля. Ви, мабуть, думали, що то звичайний декор? Насправді відерце на автомобілі – давня традиція візників. Раніше, ще за часів кінних екіпажів, люди возили з собою відро. Воно було звичайних розмірів, але звичайне велике відро мало важливу функцію. В ньому перевозили дьоготь – засіб для змащення маточини. Коли з’явились нові мастила, відра вирішили залишити. В них набирали воду, щоб поїти коня. Чи подобались коням відра після дьогтю – невідомо, але сама ідея була ефективною.
Голова коняки на капоті
В часи перших автомобілів люди не могли звикнути до «магічного» візка, який їхав без коней. Проблему було вирішено. На капот автомобіля кріпилася імітована голова коня, а власникам автомобілів було легше звикнути до нової, автомобільної магії.
«Смердюча тарантайка»
29 січня 1886 р. інженер Карл Бенц зареєстрував патент на трьохколісний транспортний засіб. Його називали «каретою без коня». Автомобіль кашляв, чхав, смердів, але їхав. Карета проїхала 100 метрів, і щось пішло не так… Колісниця так дирчала, що полякала коней, які йшли вулицею. Чи була голова коняки на капоті у Карла, невідомо – мабуть, коні не звикли до шуму і повтікали геть.
«Що не так з першими колесами?»
Раніше колеса були зроблені із дерева. Дерев’яне колесо навіть не чуло про амортизацію, але Роберт Томсон винаходить першу гумову шину. Випробування довели, що гумові шини поглинають багато вібрацій, але була ще одна проблема. На дорогах була купа гвіздків від конячої підкови. Проїхати дві години, не пробивши колесо, тоді було везінням. Почалась боротьба з владою. Дорожня служба не хотіла прибирати гвіздки з доріг, кажучи, що автомобілів дуже мало, щоб для них прибирали вулиці. Люди століттями їздили на конях, важко уявити, скільки гвіздків було на дорозі. Згодом автомобілів стало багато і вулиці прибрали, це було першою перемогою автомобілістів.
Електромобіль був переможцем з самого початку
Перший автомобіль, що перевищив швидкість 100 км/год, був електромобілем. Його створив в 1899 р. бельгійський автогонщик Камілл Женатці.
Світлофорний хакер
Джейсон Кам зі штату Колорадо у інтернет-магазині eBay придбав спеціальний прилад, за допомогою якого можна самому керувати світлофором. Пристрій мав назву «Opticon». Він випромінював інфрачервоні промені, які датчики світлофора сприймають як сигнал для зміни червоного світла на зелений. Два роки Джейсон був хазяїном перехресть, але щось пішло не так і Джейсона спіймала поліція.
З автомобілем назавжди
В історії не збереглось імені, але вчинок залишиться назавжди. Жінка з Америки була буквально закохана у свій автомобіль. В заповіті вона написала, щоб її поховали за кермом автомобіля. Заповіт – юридичний документ, а тому її воля була виконана.
Кирило Рубан, Панорама, №44