Теорія кольору: підбір кольорів для сайту
При розробці сучасних веб-інтерфейсів важливо обрати гармонійне поєднання кольорів. Бо це допомагає привернути увагу до частини сторінки, створити потрібний настрій або асоціюватися з чимось приємним. Розказуємо детальніше про принципи вдалого поєднання кольорів сайту.
Що таке колірна модель?
У світі таке багате кольорове розмаїття. Дизайнери намагаються його точно відтворити, підбираючи кольори для сайту або печаті. Для отримання кольорів, як і в оригіналі, були створені колірні моделі. Це системи представлення та опису кольорів спектра за допомогою набору базових компонентів.
Які є колірні моделі?
Існує кілька різних колірних моделей зі своїми особливостями.
Кольорова модель rgb
У ній колір представляється комбінацією червоного (Red), зеленого (Green) і синього (Blue) компонентів. Кожен з них у колірній моделі rgb може визначатися у діапазоні (0-255), де:
- 0 – відсутність колірної складової;
- 255 – її максимальне значення.
У rgb кольори записуються доволі просто.
Наприклад, чистий червоний – це (255, 0, 0). Відповідно, чистий зелений – (0, 255, 0), а чистий синій – (0, 0, 255). Комбінація базових кольорів моделі rgb у різних пропорціях дозволяє відтворити увесь спектр. Ця модель є стандартом для багатьох електронних пристроїв і ПЗ.
Модель cmyk
У ній колір представляється комбінацією таких компонентів – ціан (Cyan), маджента (Magenta), жовтий (Yellow) і ключовий (Key). Модель базується на принципі, що об’єкти по-різному поглинають світло і їхній колір треба відображати у відповідних відсотках.
Наприклад, ось як можна відтворити у cmyk кольори:
- червоний – C (0%), M (100%), Y (100%), K (0%);
- зелений C (100%), M (0%), Y (100%), K (0%).
Колірна модель cmyk є однією з основних для подання кольору у друкованих матеріалах.
Модель hsb
- У ній колір представляють, використовуючи такі базові компоненти:
- hue або відтінок – задає основний колір;
- saturation або насиченість – додає білий тон;
- brightness або яскравість – додає чорний.
Колірна модель hsb використовується в дизайні, печаті та інших галузях для точного визначення кольорів. Для виведення зображення у hsb на екран вона конвертується в rgb, а для друку – cmyk.
Вибір певної моделі залежить від завдання або контексту, в якому вона буде використовуватись. Наприклад, для реклами у мережі важливі не тільки слогани, а й кольори. Детальніше про це можна дізнатися, пройшовши онлайн-курси інтернет-маркетингу.
Колірні схеми
Для створення гармонійної комбінації кольорів дизайнери використовують різні інструменти. Один з найефективніших – колесо кольорів. Він показує взаємозв’язок між кольорами у візуальному форматі.
Кольорове коло складається на основі таких популярних колірних схем:
- одноколірна або монохроматична;
- комплементарна або контрастна;
- тріадична;
- аналогова.
Хочете знати більше? Тоді швидше записуйтесь на курси по web дизайну. У Комп’ютерній школі Hillel навчання проводять досвідчені ментори. Отримані знання та навички допоможуть стартувати у проектуванні веб-інтерфейсів.
За матеріалами: https://ithillel.ua