Нова дорога – комфорт для життя
З наближенням затяжних дощів, холодів ремонти доріг на Сумщині, що виконуються у рамках державної програми «Велике будівництво», виходять на фінішну пряму. Наразі мова йде про чотири об’єкти у Краснопільському, Охтирському, Конотопському та Глухівському районах. Як рухається робота на одному з них, дорозі місцевого значення «Краснопілля – Таратутине», кореспонденти «r» проінспектували наприкінці минулого тижня.
Вулиця Білгородська, околиця Краснопілля. З ранку до пізнього вечора тут гуде дорожня техніка. Місцевий люд, як на параді, спостерігає за ходом робіт. «Скільки себе пам’ятаю, років тридцять так точно, тут хоча й радянська бруківка була, але вирви, ніби після Другої світової, «жигулі» колеса губили» – ні краплі не жартує тутешній дядечко, з яким у нас зав’язалась розмова.
Вся протяжність ділянки ремонту автодороги загального користування місцевого значення «Краснопілля – Таратутине» – 2,52 км. У селі Таратутиному, що входить до складу Краснопільської селищної ради, проживає 74 людини, розташована комунальна установа обласного підпорядкування – психоневрологічний диспансер. Звісно, на відремонтовану дорогу цей заклад давно сподівався…
«Це стандартний дорожній об’єкт. Ремонтуємо по вже існуючій дорозі, приводячи до якісного експлуатаційного стану. Як? За три попередні тижні вклали шари щебенево-піщаної та крупнозернистої сумішей, а тепер – на фінальній стадії – верхній шар асфальтобетону, товщиною не менше 5 см. Особливістю саме цієї ділянки є те, що ширина дорожнього полотна місцями сягає 5-6 метрів, розширити нікуди: приватні садиби якраз над дорогою», – говорить майстер з ремонту дорожнього покриття київського підприємства-підрядника ТОВ “АМК РЕМ-БУД” Владислав ГРЕЧАНИЙ.
«Один кілометр такого дорожнього покриття коштує 7-8 млн грн. Всього ж очікувана вартість поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення «Краснопілля – Таратутине» – 20 млн 60 тис. грн., – зауважує представник служби замовника – заступник директора з розвитку доріг ДП «Дороги Сумщини» Андрій ТКАЧЕНКО. – Наразі в межах Сумської області, окрім Краснопільського, тривають роботи ще на трьох об’єктах. Це так само дороги загального користування місцевого значення «Заруцьке – Студенок – Уланове (Глухівський р-н)» – 4,85 км, «Соснівка – Малий Самбір (на Голінку)» (Конотопський р-н) – 4,8 км, «Охтирка – Бугрувате – Сонячне (на Краснокутськ)» (Охтирський р-н) – 3,8 км. Всі об’єкти – при сприятливій погоді – мають завершити в строки, до кінця жовтня. Робимо ремонти бюджетним коштом у рамках державної програми «Велике будівництво», оголошеної Президентом України».
Осінь у цьому році поблажлива до дорожників, тепла й суха. Гарантію на експлуатацію щойно відремонтованого полотна дороги «Краснопілля – Таратутине», без ремонтів та нарікань, підприємство-підрядник “АМК РЕМ-БУД” – згідно тендерної угоди – дає на десять років.
– На цій дорозі було хороше покриття, стара бруківка, рух тут не інтенсивний, великогабаритні авто, важкі фури не їздять, то підсилена нашим асфальтобетоном дорога служитиме довго, – запевняє майстер-дорожник Владислав Гречаний
– А якщо вами відремонтоване все ж потребуватиме поточних ремонтів, скажімо, вже через вісім років, що тоді? – в’їдливо допитуються кореспонденти «r».
– Тоді підприємство-підрядник змушене буде відремонтувати дорожнє покриття власним коштом. Такі умови нашого договору, – долучається до розмови представник служби замовника Андрій Ткаченко.
І додає: «Зазначу, “АМК РЕМ-БУД” зарекомендувало себе добре, працюють на совість, в хорошому темпі, використовуючи сучасну техніку й технології, а ми, як замовник, контролюємо якість виконаних робіт. Після укладки асфальтобетону приїздять фахівці незалежної лабораторії, відбирають керни – роблять заміри на товщину шару, щільність, склад маси, розсів покриття, – словом, за всіма дорожньобудівельними параметрами. І лишень після відповідного лабораторного висновку приймаємо та оплачуємо роботу…»
Нова дорога – більш комфортне життя. От і Краснопільська громада дочекалася якісного асфальтового покриття, а це і зручний під’їзд приватного транспорту, і вчасне прибуття «швидкої допомоги»…
У 2020 р. – у рамках Великого будівництва – в області відремонтовано 33,04 км доріг місцевого значення (54,4% від запланованого). На суму – 275 млн 826 тис. грн.
До кінця осені завершать ремонти ще 27,66 км доріг (ще 45,6%) загальною вартістю 124 млн 91 тис. грн.
Варто зазначити, що вся дорожня мережа Сумщини – 5 135 км, а також мости, шляхопроводи, водопропускні труби, – словом, увесь комплекс інженерних споруд на дорогах знаходиться на балансі ДП «Дороги Сумщини». І саме це підприємство формує пропозиції щодо ремонтів конкретних дорожніх об’єктів. За словами заступника директора ДП «Дороги Сумщини» Андрія Ткаченка, наразі розробляють проектно-кошторисну документацію на об’єкти 2021-2022 рр., без зволікань, вже в цьому році, оголошуватимуть нові тендери через систему ProZorro, щоб наступного року ремонтний сезон розпочати у березні. Як завжди, шукають інвесторів з числа об’єднаних територіальних громад, селищних рад чи місцевих фермерів, які на ремонти місцевих доріг готові вкластися грошима у пропорціях 50/50. Такі дорожні об’єкти, за вже напрацьованим алгоритмом, ремонтуватимуть у першу чергу.
R