Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Гімназія в Сумах отримала спеціальну відзнаку

564

Олександр Сидоренко: «Перш за все, вчитель сам має вкласти ЗНО зі свого предмету»
Для Сумської класичної гімназії підсумки ЗНО 2017 р. були особливо вдалими. Саме тому з приємним візитом саме до цього закладу зі спеціальною відзнакою для колективу завітав керівник Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Олександр Сидоренко. Він зустрівся з вчителями, вручив подяку. Говорили про важливість роботи на кожному занятті, про вклад вчителя, учня, батьків і про нововведення, які чекають на випускників вже найближчого року. А головне – про зміни, які торкнуться ЗНО із проведенням освітньої реформи.
r: Що зміниться для випускників 2018 р. на зовнішньому незалежному оцінюванні? До чого треба бути готовими нашим старшокласникам вже сьогодні?
Олександр Сидоренко: Головне те, що для тестів з іноземних мов розробили два рівня складності. Перший, В1 – для дітей, які вивчали мову в школі на стандартному рівні, а другий, В2 – для тих, які вивчав поглиблено. Також тести будуть включати аудіювання – виконання завдань на слух. Приклад записів вже має з’явитися в доступі, щоб діти мали уявлення, з яким форматом будуть працювати. Якщо дитина вивчає поглиблено англійську в школі, то вона буде зобов’язана здавати на рівень В2. Крім школярів, в 2018 р. тести доведеться здавати і випускникам професійно-технічних навчальних закладів та коледжів. Для них ЗНО буде служити формою державної підсумкової атестації. Через це перший іспит, який складатимуть під час ЗНО 2018, буде математика. Він є необов’язковим, і тому можна буде підготуватися дітям, які вперше йдуть на подібну атестацію. А в іншому змін не планується. У 2018 році продовжать практику, запроваджену під час ЗНО-2017: випускникам у шкільний атестат зараховуватимуть результати ЗНО як державну підсумкову атестацію.
r: У чому успіх Сумської класичної гімназії, як ви вважаєте?
О.С.: Результат Сумської класичної гімназії за роки проведення ЗНО є стабільно високим. А це говорить про високий рівень якості освіти у цьому закладі. Таких результатів можна досягти тільки завдяки системній роботі з дітьми з перших днів перебування у школі. Я знаю, що свята святих – це урок. І в мене немає сумнівів у тому, що ці результати досягнуті в першу чергу завдяки тому, що керівництвом школи підібрано колектив і спрямовано роботу таким чином, що навчальний процес є святинею. У кожній школі результат буде тоді, коли урок буде священним дійством. Коли на урок ніхто не має права зайти і не має права підняти дітей на згрібання листя, зустріч якогось керівництва, демонстрацію. Я впевнений в тому, що основа того – це культ уроку і культ навчального процесу. І може, ще в них є якісь секрети, але то вже може розповісти тільки директор. Але якщо б у них не було того, про що говорю я, то у них би не було таких високих результатів.
r: Говорять, що ЗНО – це більше везіння, а не перевірка знань учня. Чи погоджуєтесь ви з цим? Чи багато незадоволених результатами ЗНО?
О.С.: Апеляцій багато, і це нормально. Кожен абітурієнт, який має сумніви у правильності виставленої оцінки, має право подати апеляцію. Апеляції розглядаються, і, до речі, певна кількість їх розглядається і в сторону збільшення оцінки, і в сторону зменшення. Це нормальний процес – він притаманний нашій системі ЗНО з першого року існування, він є зараз і буде далі. У наступному році Україна вперше буде брати участь у міжнародному дослідженні якості освіти РІЗА. Програма спрямована на оцінювання систем освіти різних країн світу на підставі тестування 15-ти річних учнів. Проводиться раз на три роки, починаючи з 2000, за рахунок членських внесків країн-учасниць. У дослідженні будуть брати участь близько 80 країн світу, серед яких і Україна.
r: Ваша думка стосовно освітньої реформи, яка сьогодні втілюється в життя?
О.С.: Справа в тому, що всяку реформу роблять люди. Якщо люди, які її робитимуть, будуть підходити до неї послідовно, принципово і відповідально, – вона спрацює. Всяке діло люди можуть як врятувати, так і зарубати. Я кажу про це директорам. Якщо користуватися тим законом про освіту, який зараз прийнятий, а це є основа реформи, то є два виходи із становища. Або ми суттєво піднімемо роботу кожної установи, або ми успішно угробимо роботу якоїсь установи, якщо за діло візьмуться люди не ідготовлені, люди непрофесійні, люди, які не керуватимуться якимись правильними ідеями.
r: На базі Харківського центру відбуватиметься сертифікація вчителів Сумської області згідно з вимогами реформи освіти. Як перевірятимуть вчителів?
О.С.: Це абсолютно нова форма перевірки кваліфікації для наших вчителів, і такого раніше не було. По-перше, вона носитиме добровільний характер і проходитиме тільки за бажанням педагога. По-друге, вона матиме декілька етапів. Перший етап – це уже свого роду як допуск до цієї кваліфікації – це буде тестування на знання предмету. Тобто, якщо я вчитель фізики і хочу пройти сертифікацію, то найперше, що я повинен зробити, – здати ЗНО по фізиці, наскільки я знаю, власне, фізику. А потім вже все інше. Далі це вже міністерські розробки. Напевно, якісь методичні та наукові доробки, певні знання з психології, уміння практично провести урок.
Фото
Говорила Наталія Гончарук, “Панорама” №49