Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради запевнив, що у 2020 році відсутня можливість виконання робіт по будывництву сміттєпереробного заводуза кошти міського бюджету
Отримала відповідь міської влади онлайн-петиція «Сміттєпереробний завод в м.Суми».
«Прошу створити комісію, оголосити тендер і знайти інвестора для створення нового сміттєпереробного заводу в м. Суми.
Сміття, яке може бути використаний повторно – пластикові та скляні пляшки, бляшані банки, пакети і величезна кількість тари, яка використовується від одного дня до тижня закопується в землю і гниє сотнями років.
Створення нового заводу вирішить проблему переповнені звалищ, створення нових робочих місць і додаткового прибутку в казну міста», – писав автор петиції Голуб Іван Олегович.
Відповідь на електронну петицію:
«За результатами розгляду Вашої електронної петиції «Сміттєпереробний завод у м.Суми», розміщеної на веб-порталі «Єдина система місцевих петицій» (https://e-dem.in.ua/sumy/Petition/View/2191), повідомляємо наступне.
З електронної петиції вбачається, що мешканці бажають щоб у місті був побудований сміттєпереробний завод, який мав би вирішити проблему забруднення прилеглої до м. Суми території, використання вторинної сировини та створення нових робочих місць.
Питання, порушене в електронній петиції важливе, але на сьогоднішній день сміттєпереробна галузь в Україні знаходиться на етапі становлення. Законодавча та нормативна база не дозволяє заводам отримувати гроші за переробку сміття, тарифи на захоронення побутових відходів в Україні низькі, відсутні тарифи на переробку, неготовність населення платити більше за утилізацію та й сума, яку економічно вигідно було б отримувати заводам за переробку відходів, зазвичай перевищує номінальну вартість захоронення. Раніше повноваження встановлювати тарифи на переробку сміття були у Національної комісії, що здійснює держрегулювання в сфері енергетики і комунальних послуг. Але НКРЕКУ могла встановлювати тарифи тільки тим, чию діяльність ліцензує. Переробку сміття не ліцензували, зараз зробили навпаки: НКРЕКУ ліцензує, але не має права встановлювати тариф.
Крім того, на сьогоднішній день в Україні сміттєпереробні заводи є дорогими проектами, орієнтовна вартість будівництва сягає від 25 мільйонів євро. А їх окупність залежить знову ж таки від тарифів на переробку відходів, а також від коштів, які вони можуть виручити від продажу виготовленого альтернативного палива.
Беручі до уваги викладене, зазначаємо, що потенційні інвестори поки що вивчають загальні можливості вкладення коштів в українську сміттєпереробну систему та чекають законодавчих та нормативних змін, бо важливі питання є недоопрацьованими:
– відсутній механізм повернення інвестицій;
– необхідне залучення недержавних інвестицій та інших позабюджетних джерел фінансування у сферу поводження з відходами;
– створення відповідної законодавчої та нормативної бази для правового регулювання відносин щодо діяльності у сфері поводження з відходами;
– створення умов для реалізації роздільного збирання побутових відходів шляхом запровадження соціально-економічних механізмів, спрямованих на заохочення утворювачів цих відходів до їх роздільного збирання.
Таким чином, з наведеного вбачається, що виконавчим органом ради – департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради розглянуто в установленому порядку вказану електронну петицію, але у 2020 році відсутня можливість виконання вищевказаних робіт за кошти міського бюджету».