Через зношеність залізобетонних колекторів, які вже відпрацювали свій термін, на каналізаційних мережах дедалі частіше почали виникати аварійні ситуації.
Так, від початку березня у Сумах сталося 8 провалів залізобетонних самопливних колекторів. Обвали грунту та руйнування асфального покриття утворилися по вулицям Івана Сірка, Інтернаціоналістів, Замостянська, Лінійна, Черкаська. Працівники КП «Міськводоканал» оперативно ліквідували аварії на 4 ділянках, просанувавши 187 метрів.
Наразі аварійно-ремонтні бригади працюють на перекресті вулиць Черкаська-Лінійна. Аби забезпечити містян водовідведенням здійснюється цілодобова перекачка стоків.
«На сьогодні аварійно-ремонтна бригада забезпечує цілодобову перекачку стоків у три етапи по вулиці Черкаська. Від 5 березня на цій ділянці власними силами нам вдалося просанувати 81 метр із 1400 необхідних. На реконструкцію колектору готується проєктно-кошторисна документація. За попередніми розрахунками, для усунення аварії на Черкаській необхідно близько 20 мільйонів гривень. Задля недопущення екологічної небезпеки на вулицях Інтернаціоналістів, Івана Сірка та Героїв Крут необхідно замінити майже 2 кілометри самопливного колектору», – говорить Йосип Тисівський, головний інженер сумського водоканалу.
За його словами, самопливні колектори, на яких сталися аварії, були побудовані з залізобетону в 70-80-х роках. З часом, під дією агресивних речовин, бетон стає крихким, а залізна арматура іржавіє. Через це термін експлуатації каналізаційних мереж – до 25 років.
Реновація колекторів із використанням сучасних полімерних матеріалів – єдиний спосіб недопущення каналізаційного колапсу в місті. Проте ці роботи дороговартісні та мають здійснюватися за рахунок міського бюджету відповідно до затвердженої у 2018 році схеми оптимізації системи водопостачання та водовідведення. Наразі КП «Міськводоканал» та Департамент інфраструктури міста кошти в повному обсязі ще не отримали.