Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Як правильно оформити технічний паспорт на будинок у 2024 році

392

Доводиться, на жаль, визнати, що війна з росією не тільки триває, а й перейшла в нову, більш жорстоку, фазу. Від початку наступу противника на Харківську область з неї було змушене спішно евакуюватися понад 4000 осіб. Через постійні обстріли та бомбардування залишають свої домівки й жителі прикордонних районів Сумщини, звідки автор статті. Люди виїжджають у безпечніші райони країни, де практично з нуля доводиться починати життя заново. Головне питання для будь-якого біженця і переселенця – це житло. Ті, хто мають у своєму розпорядженні достатні фінансові кошти, прагнуть купити нерухомість. Під час проведення операції з продажу-купівлі будинку його продавцю і новому власникові доводиться мати справу з пакетом документів, до якого серед інших входить і технічний паспорт на будинок, зробити який можна, наприклад, звернувшись до компанії DOZVIL, що надає юридичні послуги з оформлення документів на нерухомість.

Нижче ми детальніше розповімо, як отримати технічний паспорт на будинок його власнику, якщо він з якихось причин не має у своєму розпорядженні цього документа (наприклад, загубив його або щойно закінчив будівництво будинку), а для початку нагадаємо таку важливу інформацію.

Які документи потрібні для продажу-купівлі будинку в Україні

Покупцеві:

  • Паспорт громадянина України;
  • Довідка про реєстрацію місця проживання (її можна отримати у два способи: звернутися до Центру надання адміністративних послуг при адміністрації міста, в якому ви проживаєте, або завантажити довідку з додатка/порталу “Дія”);
  • індивідуальний податковий номер.

Якщо покупець одружений/заміжня, то в цьому випадку додатково потрібні:

  • письмова згода дружини/чоловіка на купівлю будинку;
  • паспорт та ідентифікаційний код дружини/чоловіка.

Продавцю:

Людина, яка продає будинок, має бути готовою до того, що їй доведеться надати покупцеві досить об’ємний пакет документів. А саме:

Документи на будинок:

  • Правовстан́овлювальний документ на будинок. Цим терміном Закон називає близько 20 різних документів, засвідчених нотаріусом, включно зі свідоцтвом про право власності на цей об’єкт нерухомості, свідоцтвом про право на спадщину, іпотечним договором, договором купівлі-продажу, зокрема й зареєстрованим на біржі, договорами дарування, менти, пожертвування, ренти, рішенням суду та іншими. Такий правовстан́овлювальний документ на будинок має бути включений до реєстру прав на нерухоме майно;
  • Виписка з реєстру прав власності;
  • Технічний паспорт на будинок. Його можна отримати або в Бюро технічної інвентаризації, або в приватній компанії, яка спеціалізується на наданні подібних послуг і має для цього відповідну кваліфікацію;
  • Експертна оцінка будинку та земельної ділянки;
  • Довідка кадастрового бюро про відсутність обтяжень на землю (тобто довідка про відсутність обмежень власника в його праві розпоряджатися ділянкою, яка йому належить).

Документи продавця та членів його сім’ї:

  • Паспорт та ідентифікаційний код власника/власників);
  • Документи, що стосуються членів сім’ї: свідоцтво про шлюб власника або свідоцтво про розірвання шлюбу, свідоцтво про смерть дружини/чоловіка, свідоцтва про народження дітей;
  • Дозвіл органів опіки та піклування на угоду в разі, якщо один із співвласників будинку неповнолітній;
  • Квитанція про сплату податку на доходи фізичних осіб.

Додаткові документи:

Якщо йдеться про продаж частини будинку, то його власнику потрібно буде надати завірену нотаріусом відмову сусідів від права купівлі частки в спільній частковій власності.

Покупцеві рекомендується перед підписанням договору з продавцем ретельно перевірити наявність і правильність заповнення всіх зазначених вище документів, звірити в них кожну деталь, аж до адреси будинку.

Як оформити технічний паспорт на будинок

У кого можна замовити виготовлення цього документа, ми вже знаємо – це компанія DOZVIL. Тепер розглянемо, що являє собою процедура оформлення технічного паспорта на будинок. По суті, цей процес складається з двох етапів:

  1. Інвентаризація або обмір елементів будинку та земельної ділянки. Цим займається інженер-інвентаризатор. Він приїжджає на місце, де розташований будинок, здійснює заміри об’єктів нерухомості, складає план будинку та абрис (креслення або схематичне зображення у вигляді ліній із зазначенням необхідних відстаней) земельної ділянки;
  2. Виготовлення технічного паспорта на будинок на підставі інформації, зібраної та підготовленої інженер-інвентаризатором.

Що являє собою технічний паспорт будинку

За підсумками проведеної роботи складається технічний паспорт, який має такий вигляд:

  • Титульний аркуш – на ньому зазначаються адреса будинку, дані про його власників та організацію, яка провела інвентаризацію і підготувала технічний паспорт, а також дата видачі техпаспорта;
  • Схематичний план розташування і розміри всіх будівель на земельній ділянці, починаючи від власне будинку і закінчуючи господарськими та іншими спорудами, такими як лазня, гараж, колодязь, літня кухня, погріб, сарай, туалет тощо. При цьому будівлі позначаються буквами, а споруди – цифрами;
  • Поверхові плани будинку, включно з мансардою, цоколем, підвалом тощо. Усім приміщенням присвоюють назви, вказують їхні розміри та площу. Також на плані будинку зазначаються елементи будинку: арки, балкони, вікна, двері, каміни, колони, печі, тераси тощо;
  • Експлікація приміщень будинку – складання таблиці, до якої вносять назви всіх будівель і споруд, приміщень і кімнат будинку, зазначають їхні призначення і площу, а також площу всієї ділянки, ділянки під забудовою і двору;
  • Характеристика будинку – містить інформацію про власне будинок, господарські побудови та інші споруди, розташовані на ділянці: рік побудови, матеріали конструкцій, з яких збудовано споруди на ділянці, перелік інженерних комунікацій, площу та об’єм будівель.

Насамкінець ми хотіли б вказати список документів, які необхідні для придбання нерухомості в Польщі. Відомо, що чимало наших співвітчизників через війну переїхали й продовжують переїжджати жити в сусідню державу, а дехто, найзабезпеченіші українці, замислюються про купівлю житла в цій країні.

Які документи потрібні для купівлі будинку в Польщі

Для купівлі нерухомості в Польщі нерезидентам, як правило, потрібні такі документи:

  1. Паспорт із чинною візою або правом на перебування в Польщі;
  2. Податкова реєстрація, яка передбачає отримання NIP (номера ідентифікації платника податків) і REGON (номера в реєстрі підприємств і організацій Польщі).
  3. Банківські документи, зокрема, довідка про доходи, що підтверджують наявність у покупця фінансових коштів, достатніх для купівлі нерухомості в Польщі;
  4. Довіреність – може знадобитися в тому випадку, якщо покупець укладає угоду не особисто, а вдавшись до послуг представника або агента;
  5. Інші документи. Залежно від конкретної угоди і юридичних вимог можуть знадобитися додаткові документи, як-от свідоцтво про шлюб або розлучення, довідка про стан здоров’я (вона може бути затребувана під час купівлі специфічних об’єктів нерухомості, наприклад, комерційної або медичної); Документи про попередні угоди з нерухомістю.

Для тих українців, хто залишився в Україні і не збираються з неї виїжджати. Вірте в Перемогу, допомагайте ЗСУ – настане мир, і тоді ми таких нових будинків налаштуємо!

Реклама