Як у Сумах соціально орієнтований бізнес рятує від карантинної кризи
Протягом коронавірусного карантину майже кожен третій українець втратив роботу або пішов у неоплачувану відпустку. Лише за офіційними даними вісім громадян з десяти змушені економити майже на всьому. На жаль, це стосується й мешканців нашої Сумщини. Як повідомляв прем’єр-міністр Денис Шмигаль, з початку національного карантину кількість безробітних в країні зросла майже в десять разів. В таких украй складних умовах на перший план вийшла роль соціально орієнтованого бізнесу. Для багатьох саме він став справжнім порятунком, повернув надію.
Лідер української роздрібної торгівлі – компанія «АТБ» – спільно з українцями гідно витримала це тяжке випробування. Забезпечуючи майже чотири мільйони постійних клієнтів – в тому числі й мешканців Сум – гарантовано якісними й свіжими продуктами харчування та товарами першої необхідності, «АТБ» продовжує працювати з мінімальною фіксованою надбавкою. Пом’якшивши таким чином традиційне сезонне зростання цін на окремі категорії продуктів, а також прийнявши на себе основний удар від вимушеного (стрімке зростання собівартості), але все ж підвищення цін виробниками.
Важливо, що компанія змогла зберегти свій найцінніший ресурс – співробітників. Незважаючи на усі складнощі та обмеження, в найбільшій торговельній мережі країни не було жодних скорочень та звільнень персоналу. Більш того, у міцній родині «АТБ» навіть відбулося поповнення. Відтак, в «АТБ» сьогодні працюють і отримують гідну зарплатню майже 57 тисяч громадян.
Системно дотримується компанія й своєї стратегії динамічного розвитку, розширюючи географію присутності у регіонах. Вже добре знайомих українському покупцеві супермаркетів побільшало. З початку поточного року в різних куточках країни прийняли перших клієнтів 34 нових магазини. Крім того, протягом цього періоду після капітальної реконструкції відкрилися ще 11 дискаунтерів. У планах компанії до кінця травня відкриття ще десяти маркетів.
Окрім стабільного забезпечення населення якісними продуктами за доступною ціною, «АТБ» також допомагає в боротьбі з однією з головних проблем української економіки – безробіттям. Завдяки динамічному розширенню географії присутності та розвитку бізнесу компанія підтвердила своє звання одного з найбільших роботодавців країни.
Як справжній патріотичний та соціально орієнтований бізнес, «АТБ» не тільки зберігає вже існуючі робочі місця, а й відкриває все більше нових вакансій. Цей процес не припинявся ні в період минулої світової фінансової кризи 2007-2008 років, ні тепер, під час подовженого до 22 червня національного карантину.
Відтак, з початку поточного року роботу тут отримали 7 246 осіб. Навіть у найскладніші в плані працевлаштування часи (протягом загальноукраїнського карантину) робочі місця в «АТБ» отримали 2,4 тис. українців. А це – ще тисячі українських родин, які незважаючи на пандемію коронавіруса та інші проблеми й негаразди, отримали стабільне джерело доходу.
«Одночасно з розширенням компанії ми продовжуємо системно інвестувати в людей. Крок за кроком оновлюємо систему оплати праці і мотивації персоналу. Для нас важливо, щоб співробітники компанії отримували гідну винагороду та мали бажання працювати з повною віддачею, – розповідає Голова Ради директорів, Генеральний директор Корпорації «АТБ» Борис Марков.
Нагадаймо, «АТБ» щорічно відкриває близько сотні нових магазинів, створює 5-7 тисяч нових робочих місць. У минулому році компанія підкорила два нових регіони – відкрилися перші комфортні та сучасні супермаркети «АТБ» в Чернівецькій і Закарпатській областях.
Станом на сьогоднішній день в 286 населених пунктах 24-х областей України, включаючи і Сумську, працюють 1112 супермаркетів «АТБ». Загальний асортимент кожного з магазинів в 24-х областях країни перевищує 3,5 тис. найменувань, близько тисячі з яких представлені власними виробниками та імпортерами.
Так, в 2020-му ще тисячі мешканців Львівської, Київської, Дніпропетровської, Житомирської, Чернігівської, Рівненської, Одеської, Полтавської, Хмельницької, Волинської та інших областей отримали можливість купувати гарантовано свіжі і якісні продукти за максимально доступними цінами. Нагадаємо, вартість товарів на поличках «АТБ» нижче за середньоринкову на 10-15%. А у випадку з акційними пропозиціями та бонусними програмами економія може скласти й 40%.
У наш коронавірусний час це стало справжнім порятунком для мільйонів українців, які через карантин та безробіття були змушені, як-то кажуть, затягнути пояси. Аби підтримати найбільш незахищені верстви населення, компанія «АТБ» ініціювала і реалізувала спільну з Мінсоцполітики безпрецедентну за масштабами благодійну акцію. Її бюджет склав 100 мільйонів гривень. В рамках проекту жителі 191 населеного пункту країни отримали безкоштовні продуктові набори. Це допомогло майже 580 тисячам українців протриматися у найскладніші часи – як у фінансовому плані, так і в епідеміологічному.
Але й цим внесок компанії в боротьбу з коронавірусом не обмежується. «АТБ» відгукнулася на прохання Офісу президента України, закупивши у Франції 12 флагманських систем CFX96 для обласних клінік та лабораторій. На це компанія виділила ще десять мільйонів. Нове обладнання тепер використовується для ПЛР-діагностики та аналізу в режимі реального часу сотень зразків, узятих у пацієнтів з підозрою на Сovid-19, а також інші інфекційні захворювання.
R