У Сумах планують збільшити кількість комунального транспорту
Зараз у м. Суми на комунальних пасажирських маршрутах працюють 47 одиниць транспортних засобів КП СМР “Електроавтотранс”, влада планує збільшити випуск тролейбусів на лінії до 80% від загальної кількості
Питання пасажироперевезення у обласному центрі завжди стоїть жорстко: мешканці незадоволені то якістю, то кількістю, то маршрутами наявного громадського транспорту. З початком війни ситуація з комунальним транспортом була майже критична. Деякий час жоден маршрут не працював, а комунальні автобуси виконували лише спецрейси з перевезення робітників критичної інфраструктури, або виконували евакуаційні рейси Суми-Полтава. Трішки згодом на сумських маршрутах стали з’являтися тролейбус, дещо пізніше (коли налагодилася ситуація з пальним) і автобуси.
Зараз на маршрутах м. Суми працюють 47 транспортних одиниць, які є у підпорядкуванні КП СМР “Електроавтотранс”. Начальник відділу транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг Сергій ЯКОВЕНКО під час апаратної наради при міському голові Олександру ЛИСЕНКУ повідомив: “Загалом наразі функціонують 17 тролейбусних маршрутів, за якими курсують 34 одиниці електротранспорту, та 8 автобусних маршрутів, які обслуговують 13 одиниць”.
Посадовець зазначив, що КП “Електроавтотранс” працює стабільно та поступово збільшує кількість комунального транспорту на маршрутах міста, наскільки це можливо. Адже запустити повноцінне сполучення таких мікрорайонів як Роменський, поки немає змоги через ремонтні роботи пошкодженого ще навесні силового кабелю.
Нагадаємо, аварія на кабельній лінії сталася в ніч проти 23 квітня 2022 р. Після виїзду аварійних бригад на місце, з’ясувалося, що знеструмлення зумовлене пошкодженням ізоляції підземного кабелю, що унеможливлює його експлуатацію надалі: шукаючи головне місце пошкодження, ми нарахували 196 муфт (до слова, перша з них була встановлена у 1971 році); ситуація загострилася в результаті березневого артобстрілу (від вибухової хвилі почався процес зміщення ґрунту) – знеструмленою виявилася центральна частина Сум. Майстрам енергослужби КП СМР “Електроавтотранс” вдалося частково відновити живлення тролеї у центральній частині міста, аби не допустити транспортного колапсу. Однак ділянка вул. Чорновола – вул. Роменська – Білопільський шлях так і залишилася без живлення.
Наприкінці липня члени виконавчого комітету Сумської міської ради передбачили додаткове фінансування для КП “Електроавтотранс”, яке піде на завершення ремонту пошкодженої тролеї на ділянці вул. Чорновола – вул. Роменська – Білопільський шлях та поповнення резерву запчастин.
“В обласному центрі зараз триває ремонт транспортної інфраструктури, яка постраждала під час бойових дій. Невдовзі маємо його завершити, зокрема ремонт тролейбусних ліній. Ремонтні роботи по відновленню силового кабелю по вул. Роменська планується завершити приблизно за 2 місяці, – звітує очільник Сумської громади. – Наразі виконано 30% ремонтних робіт”.
Директор КП СМР “Електроавтотранс” Андрій НОВИК зазначає: “Враховуючи економічні та технічні можливості, КП випускає на лінію максимальну кількість комунального транспорту, на яку спроможне в нелегких умовах сьогодення. Разом зі службою руху опрацьовуємо усі можливі варіанти по відновленню транспортного сполучення”.