Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Суми посіли четверте місце з десяти у рейтингу доступності українських міст

123

Інфраструктурний «ревізор» – команда «Доступно.UA» перевірила наш обласний центр на доступність. У рамках проекту «Тостер», заснованого за підтримки Фонду прав людини Посольства Нідерландів в Україні, активісти відвідують різні міста України та разом із місцевими волонтерами за виробленою методологією досліджують на безбар’єрність різні об’єкти та локації. Мета проекту – показати, що маломобільні люди, які пересуваються на інвалідних візках або мають вади зору чи слуху, можуть відвідувати різні заходи та заклади. Або не можуть. Бо перешкод у місті вистачає.

Тож за результатами перевірки десяти українських міст, серед яких були Вінниця, Полтава, Черкаси, Херсон, Чернігів, Миколаїв, Тернопіль, Кам’янець-Подільський та Івано-Франківськ, Суми стали четвертими, що не стільки тішить, скільки змушує замислитись, наскільки все гірше в інших містах. Своїми враженнями і критеріями оцінки міст активісти поділились на своєму сайті https://dostupnoua.org/.

Ось що вони написали про Суми: «У місті ми побачили багато понижень бордюрного каменю. Однак не всі є нормативними. Часто це типова проблема з водовідведенням: коли в частині, що зроблена «в нуль», залишається вода, це створює дискомфорт при пересуванні. Перш за все, для людей на візках і з дитячими візочками. Нам «пощастило» перевіряти місто після дощу, що розкрило таку слабину міста.

Тому ми постійно помічали маленькі озера перед пониженнями, де могли б рибалити місцеві жителі. Помітно, що велику кількість понижень ремонтували відносно недавно. І це лише посилює актуальність запитання: «Чому зробили неякісно?»

Більшість центральних вулиць перебувають в гарному стані. Немає очевидно роздовбаних тротуарів, які ми бачили в деяких містах. Єдине місце з явними проблемами ми знайшли на вул. Козацький Вал. Вулиця є крутим підйомом/спуском, з обох сторін йдуть сходи. Тротуару як такого немає. Тому пішоходи користуються проїжджою частиною. Далі вулицею з’являється трохи тротуару, проте й він залишається знеціненим: десь занадто вузький, або його частину перекриває інтер’єр закладу харчування.

А ще знайшли місце, що вводить в оману. Біля фонтану «Садко». На перехресті знаходиться транспортна розв’язка чотирьох доріг. Із вами міг статися казус: для прогулянки ви обрали протилежну від фонтану сторону вулиці. У такому разі, щоб потрапити до нього, вам треба пройти ще 1,5-2 км вперед, щоб перейти вулицю комфортно. Чи ще на іншому березі річки обрати іншу сторону вулиці. Тому що поруч із фонтаном є лише підземний перехід. Нікому ж не потрібно пояснювати, що підземний перехід – це анахронізм радянської доби, що керувалась нестримним і протиприродним бажанням загнати людей під землю? Треба? Що ж, ми часом забуваємо, що досі живемо в Україні 2020 р., та треба нагадувати такі прості речі, як незручність підземних переходів для людей на візках, людей з дитячими візочками, з травмами, літніх людей, вагітних, людей із важкими валізами тощо. Якщо уважно придивитися до списку людей, то ви знайдете себе та зрозумієте, що цей і решта підземних переходів є незручним.

Гарна новина з Сум: 22 з 30 муніципальних автобусів є низькопідлоговими. Погана новина: лише 21 з 64 тролейбусів є низькопідлоговими. Підтвердження, чому Суми – типове українське місто: там курсує 301 одиниця приватного громадського транспорту, лише 9 з них є доступними. За цим показником місто вже стрибнуло на четверту сходинку в “Тостері”. Хотілось би порадіти за них, але й вказати на слабку розвиненість транспортної інфраструктури в містах, що розташувалися нижче. Водночас розрив із першим місцем (Чернігів) є дуже великим.

За час перевірок із «Тостером» ми бачили достатньо міських рад. Чомусь традиційно поруч із будівлею встановлюють ненормативний пандус. Хтось ним зможе скористатися, хтось – ні. Навряд ті, хто встановлюють такі пандуси, замислюються щодо їхньої практичності. У Сумах зробили підйомник, він працює, і це приємно. На додачу в будівлі є облаштована вбиральня.

На жаль, з об’єктивних причин (весняний карантин) більшість закладів харчування ще перебували зачиненими. Дехто з працівників дозволив нам зайти всередину та перевірити вбиральню, інші відмовлялися пропустити навіть у масках. Місту є над чим працювати. Тут нічого нового. Немає в Україні на 100% доступного міста. Сподіваємося, поки. Проте в Сумах точно чули про доступність. Це місто, якому потрібно вирішити типові проблеми українських міст – інфраструктура вулиць і транспорт.