Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Промоція профанації

708

Або чому платники податків повинні оплачувати зі своїх кишень бездарні промо-амбіції депутатів

На днях сумською «Агенцією промоції» був презентований офіційний відеоролік м. Суми.

Хрономертаж 3 хв.17 сек, оператор і режисер Олександр Парфіло, «продюсер» проекту, судячи з прочитаного в соціальних мережах – депутат Сумської міської ради Олександр Хоруженко. Робота представляє собою відеонарізку кількох вдалих операторських ракурсів із міських заходів (День Європи, фестиваль «Сурми Конституції» і т.д.), які більш-менш варіативно чергуються між собою по колу під пісню «Океану Ельзи» (Славко Вакарчук дозволив викорастати) «Все буде добре». Зрештою, місцями цікава, хоча і без свіжих ідей, операторська робота, і пісня Вакарчука (яка незрозуміло яким боком притулена до Сум – хоч за словами, хоч за настроєм), і стали основними чеснотами цього проекту, який обійшовся міському бюджету порівняно недорого – 8 400 грн.

Хоча це ще як подивитися – 1 тис доларів ще нікому не завадили.

Робота над проектом тривала один місяць. На жаль, проморолика міста не вийшло. Вийшла нарізка непоганих кадрів під музику «Океану Ельзи», яка і домінує над відеорядом, який абсолютно не відображає ані історичного духу міста, ані мистецького, коротше кажучи, робота позбавлена ідеї, фабули, сюжету. А для людей, які не є сумчанами, її зміст взагалі навряд чи буде зрозумілим. Таке промо демострувати немає жодного сенсу, тим більше, хто буде дивитися на це 3.17, хіба що окрім самих сумчан? Словом, задумка гарна, реалізація – поки що в мінусах.

Проте в черговий раз, надувшись, немов індики, від своєї важливості, пані і пани з міськради починають нам розповідати про те, що вони створили справжній шедевр, а ми, холопи, нічого не розуміємося на ковбасник обрізках.

Але такі важливі й серйозні речі, як проморолик міста, мають робити не депутати-дилетанти, а насправді найкращі фахівці. Для цього нормальна влада, яка не вважає себе небожителями і припускає, що є на світі люди, які трохи краще за депутатів розуміються на подібних проектах, має зробити наступне:

– Створити робочу групу;

– Створити журі з фахівців;

– Розробити технічні умови;

– Оголосити конкурс;

– Розмістити всі ролики, подані на конкурс, на сайті для голосування;

– Провести показ, обговорення і голосування в прямому ефірі ТВ;

– Оголосити переможця (-ів; останнє слово – за журі));

– В залежності від якості матеріала – або вдосконалити роботу переможця, або прийняти її як готовий продукт.

Скажіть, хіба це не слушна пропозиція?

Впевнений, у такому конкурсі прийняло б участь 10-15 робіт, не менше (і не тільки з Сум), і нам було б, і з чого обирати, і зрештою, результат прийшов би значно цікавіший. А уявіть ажіотаж при голосуванні, ці емоції, дискусії! Так має працювати «Агенція промоції», а не бути заручниками дилетантів із депутатськими значками, вся перевага яких над талановитими сумчанами в тому, що вони мають доступ до «тіла» мера. Ясно, що вони бояться конкуренції, бояться, що гроші пропливуть повз них. Але чому за іхні амбіції та їхні страхи має розплачуватися ціле місто? Воно достойне кращої долі, ніж ця робота. Зрештою, така провінційність і обмеженість нам усім не на руку. Кому хочеться, щоб з його міста посміювалися?

І наостанок. Як завжди, відповім на запитання, «Хто ти такий і що ти сам у своєму житті зняв?» Колись знімав короткомеражні тележарти і пару телефільмів, наша програма «Світ/Sweet» була лауреатом міжнародного конкурсу в Ялті, а з дітьми з ДДЮ на міжнародному фесті «Золота осень Славутича» взяли Гран-прі та перше місце за кращий рекламний ролик. Так що маю уяву, про що пишу.

А років, здається, із 12-15 тому (а з тієї пори відеотехніка неймовірно покращилася, погодьтеся) наша робота стала лауреатом всеукраїнського фестивалю, здається, «Срібні хвилі» (1 м– «Пікардийська терція»,2 м– Руслана,3 м– «Майя» (м. Суми)).

Нашу роботу можна подивитись тут (виробництво студії «Монолог»).

.

Зйомки – 1 день, монтаж – 2 дні. Вартість – 200 грн. Музика і слова – Вадим Ярошенко (так, це він, той самий), група «Майя» (ага!), продюсер/режисер – Євген Положій, камера – Андрій Суярко (ага, той самий, що номінувався на «Оскара»), монтаж – Роман Києвицький (так-так!) і всі потроху :).

P.S. для тих, хто розводить в коментарях дебати щодо того, чи є я продюсером та режисером кліпу гурту “Майя”.

Це фото листівки 1997 р. з презентації нашого кліпу.