Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Особливості реєстрації торгової марки в США та Євросоюзі

84

Навіть у період війни, розв’язаної росією, український бізнес торгує з іншими країнами та континентами, включно з Північною Америкою та Західною Європою. І якщо театр починається з вішалки, то будь-яка компанія, продукція, товар, послуга починається зі створення її бренду, або торгової марки. Скажімо, реєстрація торгової марки в США настільки ж важливий етап виходу українського підприємства на північноамериканський ринок, як класичні чотири “П” маркетингу: продукт, який ви збираєтеся продавати, його прайс (ціна), просування (реклама, BTL та інші маркетингові акції) та організація місць продажу.

Для тих українських підприємців, які планують економічну експансію в країни Західної Європи, реєстрація торгової марки у Євросоюзі має таке ж важливе значення, як для бізнесменів з України, які націлилися завоювати своїми товарами/послугами США.

Упевнені, що серед наших читачів знайдеться чимало скептиків, які заперечать: “Та навіщо нам ця торгова марка? Ми і без неї зможемо вигідно торгувати з Америкою і Європою”. Що ж, давайте розглянемо ситуацію, в якій український підприємець намагається вивести свій товар на закордонний ринок, не зареєструвавши торгову марку.

Чим загрожує для бізнесу небажання реєструвати торгову марку?

  1. Відсутність правового захисту. Розглянемо цей пункт детальніше. Зареєстрована торгова марка:
  • Дає її власнику ексклюзивне право використовувати свою марку в конкретній країні або регіоні, в якій марка була зареєстрована. Це означає, що ніхто інший не може використовувати вашу марку для схожих товарів або послуг без вашого дозволу;
  • Допомагає запобігти незаконному використанню вашого бренду іншими компаніями або особами за кордоном. Це знижує ризик плагіату і підробки ваших продуктів;
  • Є важливою частиною вашої брендової репутації. Правовий захист торгової марки за кордоном допомагає підтримувати і зміцнювати вашу репутацію, демонструючи, що ви серйозно ставитеся до захисту свого бренду;
  • Сприяє міжнародному розширенню бізнесу. Зареєстрований бренд дає змогу вам вільно продавати свої товари або послуги на світовому ринку;
  • Дає вам право звернутися до суду за захистом і вимогою компенсації збитків у разі порушення ваших прав на торгову марку за кордоном.
  1. Складність у встановленні партнерських відносин з іншими компаніями за кордоном, у вибудовуванні їхньої довіри до вашого бізнесу і товарів/послуг. Зареєстрована торгова марка надає вашому бізнесу професійного статусу, свідчить про стабільність і надійність вашого бренду та сприяє зміцненню довіри з боку зарубіжних покупців і партнерів як до вашої компанії, так і продукції.

Як бачимо, зареєстрована за кордоном торгова марка забезпечує юридичний захист, зміцнює репутацію бренду, робить його більш конкурентоспроможним і захищеним на міжнародному рівні та, як наслідок, відкриває двері українським компаніям на закордонні ринки.

Підсумуємо вищесказане і додамо до нього маркетингові аспекти торгової марки.

Що являє собою торгова марка і яку роль вона виконує?

Торгова марка – це унікальне позначення, яке може містити логотип, найменування, слоган та інші елементи, що допомагають споживачам відрізнити товари одного виробника від товарів інших.

Торгова марка призначена для:

  • Ідентифікації. Бренд служить для впізнаваності товару або послуги, а також пов’язує їх з конкретним виробником або компанією;
  • Захисту. Як було розглянуто вище, у разі реєстрації торгової марки вона дає її власнику право на виключне володіння цією маркою, забезпечує правовий захист від використання її іншими власниками схожих марок, що допомагає запобігти плагіату та конкуренції;
  • Зміцнення репутації. Успішна торгова марка може створити позитивну репутацію/імідж товарам або послугам, що, своєю чергою, сприяє підтримці лояльності клієнтів і підвищенню продажів;
  • Маркетингу. Торгова марка є ефективним маркетинговим інструментом, який слугує для формування “образу” товару/послуги та привернення до бренду уваги споживачів. Торгова марка допомагає підвищити впізнаваність товару/послуги на ринку, виділитися компанії серед конкурентів і підкреслити унікальні характеристики продукції/послуг, які носять цей бренд.

Тема цієї статті – реєстрація торгової марки у США та Євросоюзі. Розглянемо по порядку обидва параграфи.

Які особливості реєстрації торгової марки в США?

  • Подання заявки на реєстрацію торгової марки. Це можна зробити в онлайні на сайті United States Patent and Trademark Office (USPTO), який є офіційним реєстром торгових марок у США: www.uspto.gov;
  • Пошук доступності “вільної” марки. Цей пошук необхідний для того, щоб переконатися, що створена вами торгова марка не конфліктує з уже зареєстрованими марками. Пояснимо. Якщо ваша торгова марка надто схожа на вже існуючу зареєстровану марку, це може призвести до юридичних конфліктів, включно з позовами з боку власників інших марок щодо порушення їхніх прав, і ускладнити вам реєстрацію вашої марки (вам можуть відмовити в реєстрації). Пошук доступності можна провести на зазначеному сайті USPTO, який надає цю можливість;
  • Визначення “ареалу” дії торгової марки та класифікація товарів і послуг. Вам потрібно визначити, де ви плануєте реєструвати свою торгову марку. Це може бути національна, регіональна або міжнародна реєстрація. Також вам необхідно вибрати класи товарів або послуг, у яких буде використовуватися ваша торгова марка;
  • Інформація про заявника (про себе або компанію), яка включає в себе в тому числі контактні дані;
  • Оплата мита. Подавачу заявки на реєстрацію торгової марки необхідно буде сплатити мито за подання заявки та мито за реєстрацію марки;
  • Іспит заявки. Заявка буде піддана іспиту USPTO, під час якого перевіряється її відповідність прийнятим правилам і вимогам;
  • Опублікування заявки для громадськості. Якщо протягом певного періоду ніхто не пред’явить претензії або не висловить заперечення, марка буде зареєстрована;
  • Терміни реєстрації торгової марки та подальша її підтримка. Зазначений процес може зайняти від кількох місяців до року і більше. Після реєстрації власнику марки потрібно буде її підтримувати та періодично продовжувати її реєстрацію.

Які особливості реєстрації торгової марки в Євросоюзі?

  • Подання заявки на реєстрацію до “Реєстру торгових марок ЄС” (“Європейське відомство з інтелектуальної власності”), або “European Union Intellectual Property Office” (EUIPO): euipo.europa.eu. Цей орган відповідальний за реєстрацію та захист торгових марок у Євросоюзі. Зазначимо, що реєстрація торгової марки в ЄС відбувається згідно із загальноєвропейською процедурою, яка дає змогу зареєструвати марку, дійсну в усіх країнах-членах ЄС. Це більш економічно привабливий варіант реєстрації порівняно з реєстрацією в кожній європейській країні окремо;
  • Пошук на унікальність. Перед поданням заявки рекомендується провести пошук на унікальність вашої марки, щоб упевнитися, що вона не конфліктує з уже існуючими марками;
  • Класифікація товарів і послуг (цей етап аналогічний тому, що проводиться під час реєстрації торговельної марки в США);
  • Оплата зборів, які можуть варіюватися залежно від кількості класів та інших факторів;
  • Захист зареєстрованої торгової марки в ЄС, який дійсний протягом 10 років, з можливістю подальшого продовження. За реєстрацію та захист усіх зареєстрованих марок у ЄС відповідає, як ми вже зазначили вище, EUIPO. За необхідності ви можете використовувати агента з торгової марки для представлення ваших інтересів в EUIPO.

Дотримання всіх вимог, що висуваються до реєстрації торгової марки в США і Євросоюзі, сприяє безпосередньо самому процесу реєстрації, а надалі забезпечує ефективний захист вашої інтелектуальної власності, вираженої в торговій марці, на ємних і стратегічно важливих ринках збуту США і Західної Європи. Щоб забезпечити успішну реєстрацію та захист вашого бренду, рекомендується звернутися за консультацією до компанії, яка професійно займається реєстрацією торгових марок за кордоном.