На сессии Сумского горсовета в среду 28 ноября лишь 17 депутатов поддержали проект решения об обращении к Верховной Раде Украины о внесении изменений в законодательные акты, которыми регулируется растаможивание автомобилей европейской регистрации. Для принятия решения нужно минимум 22 голоса.
Проект решения был подготовлен на основании обращения общественной организации «Всеукраинской организации «Авто евро сила» для снятия социальной напряженности и уменьшения налогового пресса на граждан.
Напомним, недавно владельцы автомобилей с европейскими номерами провели акции в приграничных районах Украины, из-за чего движение в некоторых пунктах пропуска было затрудненным.
Проект решения, для принятия которого не хватило голосов:
Звернення
щодо внесення змін до законодавчих актів України, якими регулюється розмитнення автомобілів з європейськоюреєстрацією
08 листопада 2018 року Верховною Радою України були прийняті, а 25 листопада 2018 року набрали чинності закони України «Про внесеннязмін до Податкового кодексу України щодооподаткуванняакцизнимподаткомлегковихтранспортнихзасобів» та «Про внесеннязмін до Митного кодексу України та деякихіншихзаконодавчихактів України щодоввезеннятранспортнихзасобів на митнутериторію України», які спрямовані на зміну системи оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів.
Зокрема, передбачена зміна оподаткування одиниці об’єму двигуна транспортного засобу на оподаткування одиниці легкового транспортного засобу. Так, для розрахунку акцизного збору встановлену законодавством базову ставку для легкових автомобілів, потрібно помножити на кількість років із року, наступного після виробництва автомобіля, і на коефіцієнт об’єму двигуна. Окрім акцизу, у вартість розмитнення автомобіля також входять ще три платежі: податок на додану вартість, ввізне мито і збір до Пенсійного фонду України.
Введення вікового коефіцієнту при обчисленні розміру акцизу викликало значну соціальну напругу як на території міста Суми, так і на території всієї України, що набуває непередбачуваних проявів, акції протестів, невдоволення людей тощо.
Мільйони користувачів транспортних засобів на іноземній реєстрації, наголошують, що враховуючи ціни на ринку автотранспорту в Україні такі вживані автомобілі є єдиною можливістю забезпечити себе та свою сім’ю транспортом. Справедливе врегулювання питання розмитнення транспортних засобів не лише наповнить державний бюджет, а й створить доступний ринок вживаних автомобілів в Україні,надасть можливість українцям змінити свої застарілі автомобілі, які не відповідають екологічним вимогам, на більш нові, безпечні та екологічно чисті.
Однак, введення вікового коефіцієнту робить розмитнення транспортних засобів в рази дорожчим за його вартість, що змушує власників автомобілів з європейською реєстрацією відмовитися від цих автомобілів та повернутися до старих радянських машин. А це мільйони українців. Так, за даними Державної фіскальної служби України на початок травня 2018 року кількість автомобілів з іноземною реєстрацією, які з початку 2016 року були ввезені в Україну, становить більше двох мільйонів. В Україні досі залишаються 351,228 тисяч автомобілів. З них 124,519 тисяч вже порушили терміни перебування.
Ураховуючи вищевикладене, з метою врахування інтересів громадськості, створення українцям гідних умов життя, розв’язання конфліктної ситуації стосовно розмитнення автомобілів з європейською реєстрацієюпросимо внести зміни до законів України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів», «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» в частині зменшення розміру платежів при розмитненні вживаного автомобіля з іноземною реєстрацію шляхом скасування вікового коефіцієнту при обчисленні розміру акцизного збору.
фото из свободных источников