Національна служба здоров’я України з початку 2024 року отримала 18 скарг на лікарні Сумської області.
За кількістю скарг лідером на Сумщині є Сумська обласна клінічна лікарня – 5 звернень пацієнтів, по 2 скарги НСЗУ отримала на Роменську центральну районну лікарню, Конотопську ЦРЛ, Сумський обласний клінічний онкоцентр, Міську центральну клінічну лікарню.
“Ці скарги стосуються 10 надавачів медичних послуг на Сумщині. Подати звернення до Національної служби здоров’я – це не формальність. Лише залишаючи скаргу, можна разом покращити медичну систему. Лікарні, на які систематично скаржаться пацієнти, перебувають в особливому фокусі уваги НСЗУ. Кожен випадок порушення прав має свої особливості, але спільним є те, що пацієнти не мають мовчати у разі порушення їхніх прав та вимагання коштів за медичні послуги, за які вже сплатила держава”, – зазначила директорка Північного міжрегіонального департаменту НСЗУ Вікторія Мілютіна.
З загальної кількості звернень пацієнтів Сумської області 9 скарг стосувалися відмови у наданні медичних послуг, передбачених Програмою медичних гарантій, 3 – вимагання коштів, 2 – надання неякісних послуг. Найбільша частка скарг в Україні – через відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (28,8%), а також вимагання коштів за надання послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів (23,9%). Такі випадки є неправомірними, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує НСЗУ.
Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях України, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.
Як діяти пацієнтам у разі порушення прав
Звернутися зі скаргою до головного лікаря.
Якщо головний лікар не вирішує проблему – звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.
Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі “Громадянам”: https://cutt.ly/hewPO7gU.
Також залишити скаргу можна у декілька способів:
За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
Надіслати офіційний лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua.
Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
Написати звернення на особистому прийомі громадян.
Що варто вказати в скарзі
1.Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.
2.Зазначте дату події, викладеної у скарзі.
3.Правильно вкажіть назву лікарні.
4.Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали, чи відмовлялася надати послугу.
5.Детально опишіть ситуацію, яка з вами сталася.
6.За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.
7.Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу.