Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу навколишнього середовища
Додаток 2
до Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля
(дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, не зазначається суб’єктом господарювання)
(реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності (автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, для паперової версії зазначається суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МОЛОКО ВІТЧИЗНИ»
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові
Код ЄДРПОУ – 42634221
фізичної особи – підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля
- Інформація про суб’єкта господарювання
юридична адреса: 41600, Сумська обл., місто Конотоп, вулиця Успенсько-Троїцька, будинок 39; контактний номер телефону – (0544)76-10-00, (0544)76-12-10
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи – підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи[1].
Планована діяльність, її характеристика.
Проектом передбачається реконструкція майданчиків молочно-товарних ферм (МТФ) ТОВ «МОЛОКО ВІТЧИЗНИ» шляхом встановлення:
– 3 ємності для зберігання дизельного пального об’ємом 10 м3, 10 м3 та 5 м3, а також буріння двох свердловин водопостачання на майданчику МТФ за адресою: 42383, Сумська обл., Сумський р-н, с. Мар’ївка, вул. Іванова, 3 Б;
– 2 ємності для зберігання дизельного пального об’ємом 75м3 та 50 м3 на майданчику МТФ за адресою: 41673, Сумська область, Конотопський р-н, с. Шпотівка, вул. Виробнича, 2;
– 1 ємність для зберігання дизельного пального об’ємом 75 м3 на майданчику МТФ за адресою: 41657, Сумська область, Конотопський р-н, с. Тернівка, вул. Миру, 43.
Технічна альтернатива 1
Технічною альтернативою 1 розглядається встановлення наземних резервуарів для зберігання дизельного палива на трьох майданчиках МТФ ТОВ «МОЛОКО-ВІТЧИЗНИ», а також буріння двох свердловин водопостачання на одному з майданчиків – 42383, Сумська обл., Сумський р-н, с. Мар’ївка, вул. Іванова, 3 Б.
Технічна альтернатива 2
Технічною альтернативою 2 розглядається встановлення підземних резервуарів для зберігання дизельного палива на трьох майданчиках МТФ ТОВ «МОЛОКО-ВІТЧИЗНИ», а також буріння двох свердловин водопостачання на одному з майданчиків – 42383, Сумська обл., Сумський р-н, с. Мар’ївка, вул. Іванова, 3 Б.
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Плановану діяльність передбачається здійснювати в межах земельних ділянок:
МТФ в с. Мар’ївка:
– ділянка загальною площею 5,011 га, що передана ТОВ «МОЛОКО ВІТЧИЗНИ» в селі Мар’ївка, Сумського району Сумської області по вулиці Іванова, 3 Б на умовах права власності на об’єкти нежитлової забудови (реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна 1882027559247), що розташована на земельній ділянці комунальної власності сільськогосподарського призначення з кадастровим номером 5924786900:08:001:0197. Ділянка межує: з півночі та заходу – землі сільськогосподарського призначення, поля; зі сходу – землі сільськогосподарського призначення; з півдня – зернотік;
МТФ в с. Тернівка:
– ділянка загальною площею 6,1485 га, що передана ТОВ «МОЛОКО ВІТЧИЗНИ» в с. Тернівка Конотопського району Сумської області по вулиці Миру, 43 на умовах договору оренди землі, що розташована на земельній ділянці комунальної власності сільськогосподарського призначення з кадастровим номером 5922088100:02:001:0357. Ділянка межує: з півночі – землі запасу сільськогосподарського призначення комунальної власності; з північного сходу та сходу – землі сільськогосподарського призначення приватної власності; з південного сходу та півдня – землі житлової забудови (частково приватної власності та частково покинуті й зруйновані будинки) по вул. Миру; з південного заходу, заходу та північного заходу – землі запасу сільськогосподарського призначення комунальної власності.
МТФ та тракторна бригада в с. Шпотівка:
дві ділянки загальною площею 12,2974 га, що передані ТОВ «МОЛОКО ВІТЧИЗНИ» в с. Шпотівка Конотопського району Сумської області по вулиці Виробнича, 2 на умовах договору оренди землі, що розташовані на земельних ділянках комунальної власності сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами 5922089300:04:001:2353 (площею 10,073 га) та 5922089300:01:010:0025 (площею 2,2244 га). Ділянка межує: південь – землі сільськогосподарського призначення (паї); північ – землі сільськогосподарського призначення (паї); схід – землі сільськогосподарського призначення (паї); захід – землі загального користування с. Шпотівка.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Не розглядається, в зв’язку із здійсненням планованої діяльності на території та в межах існуючих земельних ділянок.
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Позитивний соціально-економічний вплив планованої діяльності полягає у стабільності роботи МТФ, сплати податків до Державного та місцевих бюджетів.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Молочно-товарні ферми ТОВ «Молоко Вітчизни» виробляють молоко та м’ясо, яке реалізується споживачам. Виробництво молока та м’яса відбувається шляхом утримання великої рогатої худоби на територіях ферм. Виробництво комбікорму відбувається за технологією змішування зернових культур (кукурудзи), сіна, силосу та ін. Отриманий комбікорм використовується, як для власних потреб так і як готова продукція на продаж. Додатково товариство на власних потужностях займається виробництвом органічного добрива на основі гною великої рогатої худоби.
Принцип організації виробництва ідентичний на всіх майданчиках МТФ ТОВ «МОЛОКО ВІТЧИЗНИ». На території ферм є будівлі утримання тварин за призначенням: корівники, телятники та пологове відділення, відкриті вигульні загони, будиночки для телят. Для дезінфекції приміщень утримання тварин використовують Віросан, наявний склад для зберігання гранульованого комбікорму. Годівля тварин відбувається у базах. Опалення приміщень адмінбудівель здійснюється за допомогою твердопаливних котлів РЕТРА 3М, та ІДМАР GK-1. Гній з корівників і телятників надходить до лагун, а по тім направляється на майданчики для компостування.
Планованою діяльністю передбачається встановлення 3 наземних ємностей для зберігання дизельного пального об’ємом 5 м3 та двох ємностей об’ємом 10 м3 на майданчику МТФ за адресою 42383, Сумська обл., Сумський р-н, с. Мар’ївка, вул. Іванова, 3 Б, а також буріння двох свердловин для додаткового водопостачання майданчика МТФ.
Водопостачання майданчика здійснюється з двох артезіанських свердловин, що розташовані за межами ферми. Першочергово вода надходить до башні Рожновського, звідки мережею трубопроводів постачається до вузлів споживання.
Глибина та дебіт проектних свердловин буде визначений під час проведення робіт. Водоносний горизонт приурочений до олігоценових і міоценових відкладень. Буде виконана герметизація устя свердловини.
Зона санітарної охорони І поясу має бути огороджена, з обмеженим доступом. Облік забраної води передбачається вести за допомогою приладів обліку, встановлених окремо на кожній із свердловин (на трубопроводі при виході зі свердловини).
Після закінчення робіт із облаштування свердловин, на них будуть складені паспорти та буде отримано дозвіл на спеціальне водокористування.
Планованою діяльністю передбачається встановлення 2 наземних ємностей для зберігання дизельного пального об’ємом 75 м3 та 50 м3 на майданчику МТФ за адресою 41673, Сумська область, Конотопський р-н, с. Шпотівка, вул. Виробнича, 2.
Водопостачання майданчика здійснюється від п’яти свердловини.
Планованою діяльністю передбачається встановлення 1 наземної ємності для зберігання дизельного пального об’ємом 75 м3 на майданчику МТФ за адресою 41657, Сумська область, Конотопський р-н, с. Тернівка, вул. Миру, 43.
Водопостачання майданчика здійснюється від однієї свердловини та одного трубчастого колодязя, Звітом ОВД від 2021 року (справа 20218128390, Висновок ОВД 75-20218128390/1 від 29.12.2021 р.) було передбачено будівництво двох додаткових свердловин водопостачання.
Планується до встановлення резервуари на асфальтованому майданчику із дотриманням всіх вимог пожежної безпеки. Резервуари мають захист від розливу нафтопродуктів. Заправлення резервуарів передбачається від автоцистерни.
Відходи, що утворюються на підприємстві, збираються і складуються у спеціально відведених місцях з подальшим вивезенням згідно до укладених договорів.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Екологічні обмеження:
- Викиди від стаціонарних джерел викидів повинні здійснюватися на підставі Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (у відповідності до його Умов) та не повинні перевищувати граничнодопустимі нормативи.
- Забір води для потреб підприємства та скиди стічних вод повинні здійснюватися при наявності Дозволу на спеціальне водокористування.
- Відходи, що утворюються на підприємстві в процесі виробничої діяльності, повинні передаватись іншим організаціям, згідно попередньо укладених договорів, для подальшого зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, захоронення, видалення.
- Акустичне забруднення не повинно перевищувати граничнодопустимі рівні шуму на межі житлової забудови.
- Виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів.
Санітарні обмеження:
- Експлуатацію об’єкта здійснювати згідно з чинними нормативними санітарно-гігієнічними нормами та правилами;
- Дотримання вимог до організації санітарно-захисної зони відповідно до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів (ДСП 173-96) та зон санітарної охорони;
- Рівень акустичного забруднення не повинен перевищувати нормативів шумового забруднення та вібрації на межі встановленої СЗЗ.
Інші обмеження:
- Дотримання правил пожежної безпеки. Замовник бере на себе всі зобов’язання виконувати всі умови щодо експлуатації об’єкту діяльності, а також ресурсозберігаючі, охоронні, захисні та інші заходи щодо умов безпечної експлуатації обладнання, дотримання вимог природоохоронного та санітарного законодавства. При цьому вплив на навколишнє середовище мінімальний і не потребує додаткових обмежень.
щодо технічної альтернативи 2
Аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1
Реалізація планованої діяльності буде здійснюватися за адресами:
– 42383, Сумська обл., Сумський р-н, с. Мар’ївка, вул. Іванова, 3 Б;
– 41673, Сумська область, Конотопський р-н, с. Шпотівка, вул. Виробнича, 2;
– 41657, Сумська область, Конотопський р-н, с. Тернівка, вул. Миру, 43.
щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається.
- Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Інженерна підготовка території включає планування майданчику. Проектні рішення в процесі будівництва та експлуатації будуть забезпечувати раціональне використання матеріалів та мінімізацію шкідливих впливів на навколишнє природне середовище.
щодо технічної альтернативи 2
Аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1
Дотримання проектних рішень в період будівництва і експлуатації, що забезпечуватиме раціональне використання природних ресурсів. Передбачити охоронні, захисні та компенсаційні заходи.
щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається оскільки діяльність планується в межах існуючої земельної ділянки.
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1
Клімат і мікроклімат: планована діяльність не призведе до змін клімату та мікроклімату;
Повітряне середовище: викиди забруднюючих речовин під час проведення підготовчих та будівельних робіт утворюються під час робіт по вийманню, переміщенню та складування грунту, монтажі, різанню, зварюванню та при роботі задіяної спецтехніки. Джерелами утворення забруднюючих речовин на період експлуатації об’єкта буде: дихальні клапани резервуарів, вентиляція існуючих приміщень та обладнання.
Водне середовище: Водопостачання передбачається з артезіанських свердловин та одного трубчатого колодязя. Скид стічних вод відбувається до вигрібів на МТФ.
Геологічне середовище: вплив під час підготовчих та будівельних робіт, забір підземних вод внаслідок введення в експлуатацію нових свердловин;
Рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти: об’єкти природно-заповідного фонду в районі розташування відсутні. Вирубка зелених насаджень не передбачається;
Утворення відходів: відходи, що утворюватимуться на підприємстві, передбачається збирати і складувати у спеціально відведених місцях з подальшим вивезенням згідно до укладених договорів;
Навколишнє соціальне середовище (населення): позитивний соціально-економічний вплив планованої діяльності полягає у стабільності роботи МТФ, сплати податків до Державного та місцевих бюджетів.
Навколишнє техногенне середовище: не впливає.
Шум: межа розповсюдження шуму знаходитиметься в межах виробничого майданчика та встановленої СЗЗ та не перевищуватиме допустимих значень.
Ґрунт: незначним джерелом забруднення може стати будівельне сміття та паливомастильні матеріали від роботи будівельної техніки. З метою запобігання негативного впливу на грунт, передбачається оснащення площадки контейнерами для побутових і будівельних відходів і вивезення їх на спеціалізовані майданчики. При експлуатації об’єкта, вплив можливий у випадку настання аварійної ситуації. Також, можливий вплив під час облаштування водопровідних свердловин.
щодо технічної альтернативи 2
Аналогічно технічній альтернативі 1.
Можливе збільшення впливу на грунти, оскільки технічною альтернативою 2 передбачається встановлення підземних ємностей для зберігання палива, що передбачає розробку грунту
щодо територіальної альтернативи 1
Здійснення планованої діяльності в межах відведеної земельної ділянки не спричинить значного негативного впливу на оточуюче середовище та здоров’я населення.
щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається.
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
Об’єкт планованої діяльності відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля – стаття 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»:
– ч. 3, п. 1 глибоке буріння, у тому числі геотермальне буріння, буріння з метою зберігання радіоактивних відходів, буріння з метою водопостачання (крім буріння з метою вивчення стійкості ґрунтів);
– ч. 3, п. 2 потужності для вирощування: великої та дрібної рогатої худоби (1 тисяча місць і більше);
– ч. 3, п. 3 видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням;
– ч. 3, п. 4 поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 квадратних метрів і більше або об’ємом (для рідких або газоподібних) 15 кубічних метрів і більше;
– ч. 3, п. 14 розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-13 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)
Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля немає.
[1] Суб’єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив.
ІД