У Зарічному районному суді слухали справу про адміністративні правопорушення головою Сумської облдержадміністрації Василем Хомою. На нього склали 6 адмінправопорушень, які об’єднали в одне провадження, передає кореспондентка, яка була на засіданні.
Голові ОДА інкримінували порушення обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, повідомляє Суспільне.Суми. Це стаття 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Порушення цієї статті означає, що посадовець мав дохід від діяльності, якою заборонено займатися обіймаючи посаду, зокрема, голови ОДА. За це порушення законом передбачений штраф від 300 до 500 неоподаткованих мінімумів, тобто від 5 100 до 8 500 грн.
Василь Хома обвинувачення заперечував. Суддя Марина Сорока закрила справу через відсутність складу злочину.
Ось що очільник області написав з приводу суду у своєму Фейсбук:
– Сьогодні у Зарічному районному суді слухали справу про адміністративні правопорушення мною як головою Сумської ОДА.
НАЗК склало та направило до суду шість адмінпротоколів. В них йшлося про ймовірні ознаки порушення обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, обіймаючи посаду.
Вислухавши сторони, суддя Марина Сорока закрила справу «через відсутність складу адміністративного правопорушення».
Хочу прокоментувати рішення суду. Вважаю, що судове засідання, на якому сьогодні був присутній, відбулося через деякі недосконалі моменти у чинному законодавстві.
Наприклад, ніде в законі не прописаний термін, протягом якого особа повинна вчиняти певні дії, щоб не було сумісництва.
Вважаю, що мною були вчинені всі дії, які відповідають вимогам чинного законодавства.
Завчасно були подані відповідні заяви та припинено свідоцтво про зайняття адвокатською діяльністю, що зафіксовано в Реєстрі адвокатів.
Тому рішення суду закономірне та очікуване. Мною не було здійснено ніяких дій всупереч чинного законодавства. Адже я його добре знаю та розумію наслідки, які можуть бути.
Таких протоколів, як на мене, було складено досить багато.
Тому буду ініціювати внесення змін до чинного законодавства.
Чому для народних депутатів терміни припинення сумісництва змогли врегулювати, а для тих державних службовців, які призначаються указом Президента, розумного терміну і досі не має?
Щоб не виникало таких ситуацій, потрібно вдосконалити законодавство. Адже вони не на користь владі. Складаються адміністративні протоколи, всі говорять про корупційні дії. Але по факту виявляється, що це неузгодженість, яка поки ще є у юридичному полі.