3 листопада в освітньому просторі POINT, що на вулиці Харківській у місті Суми, відбулася лекція на тему: «Віртуальна реальність». Її провів фахівець з IT-технології Володимир Галанюк. Він наглядно та цікаво розповів про те, що являє собою віртуальна реальність, які вона має перспективи та переваги в наш час комп’ютерних технологій,як відтворюються дані технології і які відчуття вони можуть передати. В даному технологічному сегменті існує три різновиди: AR- доповнена реальність, VR- віртуальна реальність, MR- замішена реальність.
Історія створення віртуальної реальності починається з 1987 року, коли вона вперше була застосована в кінематографі, а в 1984 з’явився віртуальний шлем і, починаючи з 1990 року можливо було вперше пограти у віртуальні ігри. В період 1990 – 2014 років дані технології зазнали спаду. Але потім компанію Oculus, яка працювала в даній сфері за 2 мільярда доларів придбав Facebook, що дало старт новому етапу в розвитку даних технологій. Віртуальна реальність не стоїть на місці, вона постійно розвивається і має гарну динаміку. Слід наголосити, що розробками в даній сфері технологій займаються майже всі ведучі світові технологічні компанії: Samsung, Acer, Lenovo, Dell, HP а лідерами по технологічній досконалості та продажам є HTC Vive, Oculus і Sony PSVR. Це в свою чергу дає можливість вважати, що незабаром дана технологія буде широко використовуватись у військовій та медичній сфері, а також архітектурі.
У теперішній час віртуальна реальність найпоширеніше представлена у сфері розваг та захоплює широкі вікові категорії тим, що надає можливість потрапити в нереальний світ, де немає неможливих речей.
Під час лекції присутнім було продемонстровано комплект технічного обладнання, за допомогою якого можна потрапити у світ віртуальної реальності. На лекції кожен охочий зміг ознайомитися з тим, що таке віртуальна реальність і дізнатися, багато цікавого і нового.
Нам вдалося поспілкуватися з організаторами даного інтерактивного заходу, фахівцями з IT-технології Володимиром та Наталією Галанюками.
Яка головна мета та ідея даної лекції?
В.Г. Розказати про технологію віртуальної реальності, щоб більше про неї дізналися та зацікавилися тим дивовижним світом, який вона дарує.
В якому році були створені дані технології?
В.Г.: Перші прототипи ще у 20 столітті, а сучасні, які ми будемо показувати – у 2016 року, це їх нове покоління.
Який розвиток має віртуальна реальність в наш час, які вона має переваги та недоліки?
В.Г.: Важке питання, оскільки ця технологія ще розвивається, а тому і її якість постійно удосконалюється, оскільки в теперішній час, потрапляючи у дивовижний світ віртуальної реальності, людина не може в повній мірі відчути, що знаходиться там, тобто зануритись в неї.
В яких сферах життєдіяльності використовуються дані технології?
В.Г.: Віртуальна реальність на сьогоднішній день окрім сфери розваг вже використовується у навчанні військових льотчиків та лікарів.
Чи будуть дані технології у майбутньому доступні кожному?
В.Г.: Я думаю так. Вже сьогодні на телефон можливо скачати додаток і за допомогою недорого обладнання потрапити у світ віртуальної реальності.
Які перспективи розвитку віртуальної реальності, що чекає нас в майбутньому?
В.Г.: Ця технологія однозначно буде розвиватися, буде покращуватися її якість, вона буде ставати доступнішою і все більше входити в життя кожної людини.
Н.Г.: Лікарі зможуть робити за її допомогою операції, військові відпрацьовувати тактики ведення бою, архітектори зможуть будувати споруди.
На скільки дані технології витратні при їх створені?
В.Г.: Я думаю, що дуже витратні. Наприклад, Oculus Rift почав працювати з цією технологією у 2012 році, а у 2016 випустили окуляри, на які було потрачено до 4 мільярдів доларів.
З якими складностями зустрічається людина при опануванні віртуальної реальності?
В.Г.: Одна з найбільших і ще не вирішених проблем – це так звана морська хвороба, коли іноді деяких людей у яких слабкий вестибулярний апарат починає укачувати.
Чи дана технологія має негативний психологічний вплив на людину?
В.Г. На практиці такі випадки відсутні і в теорії такого також немає.
Чи багато є любителів віртуальної реальності в місті Суми, якій аудиторії більш за все цікава дана сфера технологій?
В.Г.: У Сумах є багато любителів даних технологій і їх кількість зростає, щодо статі, то це і жінки, і чоловіки у рівній пропорції, а за віком це люди здебільшого 20 – 30 років.
Підготувала: Анастасія Літвіненко