Жовті «Богдани» знову повернулися на міські дороги, але чи змінилася якість обслуговування?
Коронавірус вніс значні корективи в усі сфери буденного життя, позбавив нас радощів від подорожей, відвідування масових заходів, змусив носити маски та рукавички, дистанціюватися від інших людей та боятися підхопити хворобу. Карантинні обмеження зобов’язали нас не виходити на вулицю без нагальної потреби, а комунальний та приватний пасажирський транспорт почав працювати за новим режимом. За аналогією з відомим інтернет-мемом про те, що природа в результаті сидіння людей вдома настільки очистилася, що у канали Венеції (які насправді славляться своєю забрудненістю) повернулися лебеді та дельфіни, сумчани шуткували, що у результаті карантину з міських доріг зникли звичні оку «відра з гайками».
Карантин пом’якшили, і містяни знову почали користуватися маршрутками, втім виявилося, що за минулі місяці ми відвикли від їх «комфортності». Наприклад, від того, що там брудно, під час дощу капає прямо на голову, чекати на зупинці їх інколи треба цілу вічність. А ще там доводиться складнувато тим, хто сумлінно дотримується карантинних рекомендацій, бо трапляються і водії, і пасажири з «секти» заперечуючих існування коронавірусу, і через те вони носять маску як аксесуар, що захищає підборіддя. Крім того, гроші доводиться передавати з рук в руки, що також не назвеш відповідністю санітарним вимогам. А про електронні валідатори залишається лише мріяти. Хоч пішки ходи в очікувані позитивних змін – здоровішими будеш.
Втім, як би не виявилося, що зміни, на які так чекають містяни, будуть полягати у пропозиції підвищити ціни за проїзд. Адже перевізникам невигідно працювати через карантинні обмеження, які, зокрема, стосуються кількості пасажирів у салоні. Столичні перевізники вже почали обговорювати це питання, а мер Києва Віталій КЛИЧКО погрожує їм Антимонопольним комітетом.
Ксенія Соболєва
Панорама №24-2020