Плата за абонентське обслуговування – платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання послуги з постачання теплової енергії або за індивідуальним договором з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання послуги з постачання теплової енергії.
Зокрема, абонентська плата включає такі витрати:
– укладення договору про надання комунальної послуги;
– здійснення розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами;
– нарахування та стягнення плати за спожиті комунальні послуги;
– обслуговування та заміна вузлів комерційного обліку теплової енергії (у разі їх наявності).
– виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання та постачання гарячої води).
У зв’язку із затвердженням Постанови КМУ від 8 вересня 2021 р. № 1022 затверджено зміни, що вносяться до Постанови від 21 серпня 2019 р. № 830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії», 01.10.2021 року на офіційному веб-сайті ТОВ «Сумитеплоенерго» було опубліковано публічний індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії.
Такий договір вважається укладеним, якщо протягом 30 днів, з дня опублікування, співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір іншої моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з ТОВ «Сумитеплоенерго».
В індивідуальних договорах наявна абонентська плата. Це передбачено частиною 1 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», п. 33 Правил надання послуг з постачання теплової енергії.
Плата за абонентське обслуговування нараховується всім споживачам. Споживач не звільняється від плати за абонентське обслуговування у разі відсутності фактичного споживання ним послуги або у разі відключення (відокремлення) його квартири або нежитлового приміщення від мереж (систем) централізованого теплопостачання та постачання гарячої води. (п. 39 Правил надання послуг з постачання гарячої води).
Плата за абонентське обслуговування затверджується внутрішнім наказом по підприємству та визначається виконавцем комунальних послуг за їх фактичними витратами у розрахунку на 1 абонента/міс. Тобто плата за абонентське обслуговування розраховується не за обсяги спожитих послуг, а в розрахунку на 1 абонента та виставлятиметься як окремий платіж.
Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою, тому, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами» від 21.08.2019 р. № 808, держава регулює її граничний рівень, який з 01.07.2021 р. становить 33,74 грн. Граничний розмір плати за абонентське обслуговування застосовується окремо за кожною комунальною послугою.
По підприємству встановлено плату за абонентське обсуговування Наказом №461 від 30.09.2021 р., яка з 1 листопада 2021 року для споживачів послуг ТОВ «Сумитеплоенерго» у розрахунку на один особовий рахунок для послуг з постачання теплової енергії становить:
– 17,05 грн/місяць з ПДВ, за наявності вузла комерційного обліку теплової енергії;
– 15,34 грн/місяць з ПДВ, за відсутності вузла комерційного обліку теплової енергії.;
плата за абонентське обслуговування у розрахунку на один особовий рахунок для послуг з постачання гарячої води становить:
– 16,00 грн/місяць з ПДВ, за наявності вузла комерційного обліку теплової енергії;
– 15,34 грн/місяць з ПДВ, за відсутності вузла комерційного обліку теплової енергії.