Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Андріана КОСТЕНКО: «Сумам не вистачає сталості у розвитку»

260

Своєрідний підсумок роботи Сумської міської ради ми запропонували зробити сумському політологу Андріані КОСТЕНКО.

r: Дії міської влади за цей період – це успіх, поразка чи …?
Андріана Костенко:
Все неоднозначно – робота йшла з перемінним успіхом. Помітно, що протягом останніх 5 років Олександр ЛИСЕНКО змінився, що він у порівняні з 2014-2015 рр. і зараз – дещо інша людина і менеджер. Зараз він знає свій функціонал, вміє працювати в команді і розібралася в ситуації в різних сферах міському господарстві. На початку була помітна певна некомпетентність у багатьох питаннях. Також Лисенко навчився домовлятися – це підтверджує добір заступників за останній час за схемою «посада в обмін на лояльність до рішень влади в міськраді». Нарешті потихеньку з’являється розуміння необхідності стратегії розвитку міста, хоча це вже можна було зробити. У 2014-2016 рр. міська команда затикала діри – вирішувала термінові проблеми життя міста. Але потім настав час стратегії розвитку, але за рутиною поточних справ ні Олександр Лисенко, ні його команда цього не помітили. Міському голові не вдалося стати людиною, яка визначає напрямки розвитку міста, бачить картину в цілому, він досі діє ситуативно. З його заступниками також є проблема – воно відбувається за політичними критеріями, а не через професіоналізм. Подивіться на призначення того ж Максима ГАЛИЦЬКОГО, який став відповідати за медицину та впровадження медичної реформи. Це за умов, що партія «Свобода», членом якої є п. Галицький, не підтримує цю реформу. Чи подивіться на інші кадрові призначення – переважно в міськраді працюють люди із ВО «Батьківщина», а їх компетентність – справа, як то кажуть, десята. Якщо місцеве самоврядування – це орган, який відповідає за вирішення господарських питань, то заступниками мера, керівниками департаментами мають бути люди компетентними у цих питаннях, знати, у якому напрямку відбуваються реформи.

r: А як щодо змін у самому місті – вони, на ваш погляд, є?
А.К.: За останні чотири роки через бюджетну децентралізацію місто отримало чималий ресурс – його бюджет сягнув трьох мільярдів гривень. Тому зміни просто не могли не відбутися: покращується благоустрій, все ж розробляється стратегія, непогано працює відділ маркетингу, промоції та туризму, особливо Володимир НИКОНЕНКО. Є спроба налагодити комунікацію із громадою, зокрема директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН намагалася розробити і втілити стратегію розвитку громадянського суспільства. Критикували останнє чимало, але для демократії це нормально. Розгортання програми бюджету участі, проекти, що реалізуються молодіжними організаціями Сум – теж позитивний крок, особливо у порівнянні із іншими містами. Бачимо, що Олександр Лисенко намагається комунікувати перед громадою через соціальні мережі. Попри т, що виходить дещо однобоко – загалом це теж позитив.

r: Які бачите головні невдачі у роботі команди?
А.К.: Основна – це конфронтація у відносинах із обласною владою, через що було змінено реєстрацію обласних підприємств і, відповідно, бюджет міста у 2018-2019 рр. втратив і втратить сотні мільйонів гривень. Ці гроші могли би піти на розвиток Сум. Ця конфронтація, звісно, частково відбувалася через виборчу пропорційну систему на місцевому рівні, але ж подивіться: «Батьківщина» із «Свободою» і «Самопоміччю» домовилася, а із «Блоком Петра Порошенка» – ні. Також ігнорується питання безпеки – ми поряд із кордоном, а укриття не облаштовані. Ми не бачимо від міської влади жодних кроків у напрямку сприяння відкриттю нових робочих місць. Також бачимо провал значної кількості реформ: медичної, децентралізації та інших. Сумам також не вистачає сталості у розвитку.

Сергій Бондаренко
Панорама №44-2019