“У нас у проєкті є електрифікація ділянки Ворожба – Суми – Люботин. Передбачаємо у цьому році зробити відповідний проєкт і у наступному приступити до електрифікації за умови, що державна підтримка “Укрзалізниці” буде не разовою, а продовжиться й у 2022 році, наступних роках. Щодо ремонту колій, передусім ми ремонтуємо ті ділянки, де є обмеження швидкості – 20 км/г. Тому ремонт колій буде відбуватись за принципом найбільшої потреби”, – сказав Суспільному Володимир Жмак.
Роботи, з його слів, можуть почати після укладення договору, а до того мінфін має ще затвердити товариству фінансовий план. Останній зараз у міністерстві на погодженні.
Ділянка від Ворожби до Люботина через Суми, про яку йдеться, – це 235 км залізниці. У Державному бюджеті на 2021 рік грошей на неї не передбачали. За словами заступника міністра фінансів Олександра Кави, електрифікація залізниці є економічно доцільною.
“Електрифікація ділянки Суми-Ворожба, саме цієї ділянки, про Люботин поки не йдеться, міністерство фінансів підтримує. Щоб цього року була підготовлена проєктна документація. Електрифікація взагалі доцільна в українських реаліях, і це не тільки екологічний аспект. Електрифікація доцільна з економічної точки зору, бо перевезення на електриці суттєво дешевші, аніж на дизелі, відповідно, це призводить до зниження витрат залізниці. Також дозволяє підвищити ефективність перевезень, підвищуючи швидкість. На підготовку проєктної документації гроші виділені з держбюджету. Це не фінплан “Укрзалізниці”. Гроші є на рахунку, “Укрзалізниця” може починати проєктування хоч завтра”, – розповів заступник міністра фінансів Олександр Кава.
Нині у межах області електрифіковані близько 250 км залізниці. Останню ділянку – 76 км від Конотопа до Ворожби – ввели в експлуатацію у 2010 році.