У Сумських ЦНАПах збільшилася кількість звернень щодо внесення даних до Державного реєстру прав на нерухомість та оформлення паспортів. Співробітники ЦНАПу працюють навіть під час тривог.
Чергу до ЦНАПу ось вже майже місяць сумчани займають від світанку. Деякі містяни приходять сюди одразу після скасування комендантської години. Основні послуги, які сьогодні мають найбільшу популярність, це внесення даних до Державного реєстру прав на нерухомість та оформлення паспортів, як громадянина України, так і для виїзду за кордон, кажуть адміністратори установи.
За словами Алли Стрижової, начальниці управління ЦНАП у Сумах, нині дуже значна кількість звернень щодо внесення відомостей до державного реєстру нерухомого майна.
“З 2 червня почалися черги на подання документів на оформлення паспортів. В основному — для виїзду за кордон. От вчора (5 червня, — ред.) ми прийняли 85 паспортів для виїзду за кордон і десь близько 30 паспортів у вигляді ID-карток громадянина України”, – коментує Суспільному.Суми діяльність своєї установи Алла Стрижова.
Чотири державних реєстратори прав на нерухомість працюють навіть під час тривог. Іноді видається понад 1200 талонів. А на один талон може заходити кілька людей, якщо, наприклад, реєструється спільне майно.
“Реєстр електронний по нерухомому майну почав формуватися з 2013 року. Нині більшість громадян вносить свої дані до цього реєстру. Дійсно, коли пошкоджене майно і подаються документи на Є-відшкодування, то не підтягуються дані з цього реєстру, і мешканці не мають можливості отримати цю допомогу від держави, щоб придбати інше житло або поремонтувати те, що пошкоджене”, — зазначає Алла Стрижова.
Звертаються і мешканці громад, які постраждали від обстрілів, каже, попри наявність ЦНАПів у громадах, багато хто їде саме до Сум, додає начальниця управління ЦНАП:
“Що стосується організації роботи безпосередньо в громаді, там є свої державні реєстратори, але я не знаю, чому до нас всі йдуть. Можна альтернативно отримати цю послугу безпосередньо в тих громадах і вони мають свої ЦНАПи у деяких громадах, у них є державні реєстратори з нерухомого майна, у них є державні реєстратори, які займаються реєстрацією бізнесу. Деякі сидять на Іллінській, 97”.
Заступниця начальника Сумського відділу №1 УДМС України в Сумській області Людмила Ляшенко говорить, наразі потік звернень збільшився на 50%. Семеро співробітників у відділенні щоденно обслуговують до 40 людей:
“Збільшився потік людей з того моменту, як почала наближатися лінія фронту в рази. Дуже великий потік людей. У нас талони, але приймаємо всіх. Існує ще на найближчий час талончик. Тобто всіх, хто приходить, не дивлячись на те, що така важка безпекова ситуація. Ми в Сумах, жодна людина ще не пішла, щоб ми їй не надали послугу”.