Андрій Новик: 2022 рік став роком випробувань та одночасно роком єднання й незламності для всієї України
Навряд чи у Сумах знайдеться людина, яка жодного разу не користувалася комунальним транспортом. Такі послуги надає містянам підприємство Сумської міської ради «Електроавтотранс». Щодня завдяки професійному підходу до справи керівного складу та злагодженій роботі колективу, пасажирів обслуговують 45 транспортних засобів на 29 маршрутах (19 тролейбусних та 10 автобусних).
Сьогодні наш гість – Андрій НОВИК, директор КП СМР «Електроавтотранс».
– Андрій Вікторович, яким видався для комунального перевізника рік, що минає?
А.В.: Загалом 2022 рік повинен був бути роком перспектив, відкриттів, новацій… Однак, через певні обставини у країні, які вплинули на усі без винятку сфери життя, він став роком випробувань та одночасно роком єднання й незламності для всієї України. Як очільник «Електроавотрансу», на 2022 рік я мав чимало планів. Підприємство взяло курс на оновлення рухомого складу, придбавши за кошти Європейського інвестиційного банку19 тролейбусів з автономним ходом. Також мали на меті поповнити автопарк автобусами сучасного зразка. Вже були і перші напрацювання в розробках нової схеми транспортного сполучення на території громади, аби об’єднати густонаселені райони обласного центру. Однак усі плани зруйнувала війна.
– 24 лютого – дата, яка навічно закарбується у пам’яті українців. Як зустріли новину про повномасштабне вторгнення Ви та Ваші підлеглі?
А.В.: Розпочали роботу у звичайному режимі. Зранку навіть встигли здійснити кілька рейсів у лінії. Та коли інформація про вторгнення окупантів підтвердилася, почали негайно всіх повертати у депо. Найголовніше у той момент було не піддатися паніці та продумати чіткий алгоритм подальших дій.
– Що саме змінилося? Як організовували робочий процес?
А.В.: «Електроавтотранс» – підприємство, яке з перших днів повномасштабного вторгнення стояло пліч-о-пліч з представниками ТРО та ДФТРГ на захисті м. Суми. Ми забезпечували вивезення цивільного населення по «зелених коридорах» до безпечних місць перебування: 45 водіїв на 19 комунальних автобусах здійснили 8 рейсів за Полтавським, Тростянецьким та Боромлянським напрямками. Організовували спецрейси по перевезенню працівників критичної інфраструктури, медичних працівників та особового складу добровольчих формувань, проводили ремонтні роботи авто- та спецтехніки для ДФСТГ. Через вимушені перерви у роботі профільних СТО, власними силами слюсарі-ремонтники розпочали виконувати ремонти двигунів, кузовів та вузлів агрегатів в автобусах та іншій спецтехніці. У разі потреби ґрунтування та фарбування транспортних засобів працівники підприємства можуть здійснювати у спеціально облаштованому малярному цеху.
Розуміючи важливість для громади наявності комунального транспорту в лінії, усі сили колективу були спрямовані на відновлення об’єктів, від функціонування яких напряму залежить безперебійне надання послуг з перевезення. Першим кроком стало додаткове навчання водіїв в опануванні керування тролейбусами, що оснащені автономним ходом, а працівників служби рухомого складу – виконувати роботи по обслуговуванню транспортних засобів, що знаходяться на гарантії підприємства-виробника, який призупинив свою діяльність на час введення воєнного стану в країні.
Через масовані обстріли з боку країни-агресора значних руйнувань зазнали об’єкти енергетичної інфраструктури. У результаті дефіцит електроенергії змусив заощадливо використовувати енергоносії. Відтак, КП СМР «Електроавтотранс» з метою зниження рівня навантажень на електромережу, перевело тролейбуси на скорочений режим роботи, разом з тим тролейбуси з автономним ходом продовжують працювати в лінії, максимально використовуючи технічні можливості. Загалом, аби не допустити транспортного колапсу у Сумах, було прийняте рішення про часткову зміну схем маршрутів таким чином, аби забезпечити перевезення пасажирів в усіх напрямках курсування комунального транспорту.
– Підбиваючи підсумки року, що минув, хотілося б дізнатися і про плани на 2023-й.
А.В.: В умовах воєнного стану одним із першочергових завдань для безперебійної роботи транспортної системи у Сумах стало питання введення в дію модульної підстанції, що дозволяє зменшити навантаження на електрообладнання тягових підстанцій №№2,5,6,14 та забезпечити контактну мережу безперебійним живленням напруги необхідних параметрів. Усвідомлюючи актуальність цього питання, підстанція придбана та ведуться підготовчі роботи по облаштуванню майданчика для її монтажу. Прогнозований час введення в дію – до кінця 2022 року.
Також, під час загострення воєнних дій на території Сум, постраждало кілька одиниць транспортних засобів, що знаходяться на балансі КП СМР «Електроавтотранс», у тому числі і спецтролейбус (тягач), що забезпечував потреби підприємства у транспортуванні рухомого складу, який вийшов зі строю під час роботи в лінії. Придбання автомобіля КАМАЗ 53211 для виконання буксирування рухомого складу є одним з важливих аспектів, які напряму впливають на якість надання послуг пасажирам.
Наступним, не менш важливим в реаліях сьогодення, стали монтаж та введення в дію зарядного пункту, який дозволяє заряджати акумулятори тролейбусів з автономних ходом безпосередньо на території депо.
Не один рік на КП СМР «Електроавтотранс» гостро стояло питання про відмову від електричного опалення та пошуки альтернативи по його заміні на більш ефективне та економічне. У 2020 році я вийшов з пропозицією до міського голови Олександра Лисенка та депутатського корпусу про капітальний ремонт теплової мережі із встановленням котла та заміною теплоносіїв. Як результат, починаючи з жовтня 2022 р., була введена в дію оснащена сучасним автоматизованим обладнанням котельня, яка функціонує на екологічно чистому паливі, що дозволить зекономити 1 млн грн протягом опалювального сезону.
КП «Електроавтотранс» – соціально орієнтоване підприємство, а тому колектив і надалі спрямовуватиме свій досвід, силу та професіоналізм, аби гідно тримати тил на місцях.
У цей складний для країни час головна мета усіх і кожного – об’єднатися заради Перемоги!
ІД