Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Рік 2015: що вдалося зробити депутату від 162-го округу

323

Під час недавнього візиту в Україну друга особа політичної ієрархії США віце-президент Дж. Байден нагадав: Україна має нарешті дати раду корупції, яка іржею роз’їдає нашу державу. Самі українці відчувають це і в повсякденному житті, на побутовому рівні, і читаючи розслідування у ЗМІ стосовно хабарництва і розкрадань у найвищих ешелонах влади.

Тому вся парламентська фракція «Бактьівщини» і я особисто вбачаємо одним з основних завдань як інформування суспільства про корупцію топ-чиновників Україну, так і підготовку антикорупційних законопроектів.

Зі свого боку як голова підкомітету з питань боротьби з організованою злочинністю парламентського комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності зробив протягом 2015 року все від мене залежне, щоб поставити надійний законодавчий заслін на шляху корупції. Ось лише кілька прикладів антикорупційних законопроектів, у підготовці яких наш комітет було визначено головним і в опрацюванні котрих я беру участь.

Проект змін до Кримінального процесуального кодексу України, спрямований на унеможливлення звільнення під заставу за корупційні злочини. Адже цією лазівкою в законі охоче користуються корумповані діячі як старої, так і нинішньої влади. Вносять мільйони, навіть десятки мільйонів гривень застави – а потім шукай вітру в полі. Астрономічні суми їх не лякають, тому що накрали на порядок більше. Ідеться, зокрема, про екс-депутата Партії регіонів Сергія Клюєва, так званих «діамантових прокурорів», колишніх керівників держслужби з надзвичайних ситуацій. Багато таких високопосадовців повтікали до Росії, країни-агресора, уникнувши справедливого покарання.

Ось чому законодавці нашого комітету запропонували, шоб запобіжні заходи у вигляді особистого зобов’язання, особистої поруки, домашнього арешту, застави не могли бути застосовані до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні корупційних злочинів.

Злодії і хабарники мають сидіти в тюрмі: ось логіка наших законодавчих ініціатив. Ще один законопроект передбачає посилення відповідальності за доведення підприємств до банкрутства. Неприпустимо, щоб і надалі підприємства штучно робили банкрутами, а потім приватизували за копійки. Держбюджет втрачає на цьому мільярди, навіть десятки мільярдів, а чинне законодавство передбачає за такі діяння лише порівняно невеликий штраф з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Наш новий законопроект пропонує доповнити статтю 219 Кримінального кодексу України частиною другою, яка передбачає за доведення до банкрутства державного підприємства або підприємства з перевагою державної власності не лише штрафом від п’яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років, але і позбавлення волі на строк від двох до п’яти років.

Інші наші законопроекти передбачають посилення відповідальності за вчинення злочинів службовою особою, яка займає особливо відповідальне становище, до позбавлення волі на строк від восьми до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна та зі спеціальною конфіскацією. А також відповідальності за порушення, пов’язані з корупційною складовою: зокрема, пропонується введення покарання за злочини особливої тяжкості, пов’язані з корупційною складовою, у вигляді довічного позбавлення волі. Детально розписані підстави для штрафування за корупцію, щоб ефективно поповнювати держбюджет.

Фракція «Батьківщини» зробить все, щоб Верховна Рада проголосувала за ці та інші закони, спрямовані на боротьбу з корупцією.

Крім того, ми разом з Головою Комітету Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності депутатом А.Кожем’якіним та з колегами з інших парламентських фракцій підготували та зареєстрували законопроект № 2133а, який дає законодавчі підстави та інструменти для боротьби з новим і грізним видом злочинності – кіберзлочинністю. Ідеться не лише про дедалі частіші випадки викрадень коштів з банківських коштів та карток «умільцями»-хакерами. В умовах гібридної війни, яку розв’язали проти України, необхідно ефективно захищати наш кіберпростір від спроб ворога використати його для воєнних дій. Для пропаганди сепаратизму, насильства, поширення деморалізуючої дезінформації тощо. Тому ми дали чітку класифікацію видів кіберзлочинів (цього немає зовсім в нинішньому законодавстві), передбачили покарання за них і прагнемо наділити Службу безпеки України та Нацкомісію з питань регулювання зв’язку та інформатизації всіма необхідними повноваженням для боротьби з цією загрозою національній безпеці України.

Ще одна форма моєї роботи, як законодавця, – подача депутатських запитів до міністерств та відомств. Серед останніх – щодо встановлення справедливих тарифів на житлово-комунальні послуги, електроенергію та водопостачання для мешканців Сумської області; щодо окремих проблемних питань при реалізації вимог законодавства про працю в освітній галузі в Лебединському, Охтирському, Тростянецькому, Великописарівському та інших районах Сумської області; щодо недопущення закриття відділень “Укрпошти” в сільській місцевості Лебединського, Охтирського, Тростянецького, Великописарівського та інших районів Сумської області. Також мої запити стосувалися виділення коштів з держбюджету на водогони, артезіанські свердловини, лікарні та інші соціальні об’єкти в населених пунктах 162 округу. Дещо вдається реалізувати.

Так, у березні надіслав запит прем’єр-міністру А.Яценюку щодо завершення будівництва і введення в експлуатацію приміщення лікарняного комплексу Охтирської центральної районної лікарні. Перший корпус уже працює і там лікують мешканців Охтирки. Тримаю на контролі і завершення робіт у другому корпусі, весь час «смикаю» владу на всіх рівнях.

При складенні депутатських запитів, звісно, беру до уваги звернення не лише жителів свого 162-го округу, а й інших районів Сумщини.

Робота в новій якості народного депутата України, звичайно, дає додаткові можливості впливу на владу. Але разом з тим відкриває і нові «грані» інертності, цинізму та продажності державних чиновників. Тому далеко не все із запланованого вдалося виконати. Проте дорогу здолає лише той, хто йде по ній.

Попередні результати місцевих виборів 25 жовтня на Сумщині свідчать про те, що велика робота обласного осередку «Батьківщини» дала свої плоди. Досить сказати, що «Батьківшина» здобула на виборах до облради 17,3%, а «батьківщинівця» Семена Салтенко обрано Головою областної ради і до міськради Сум – 25%, наш представник Олександр Лисенко став мером Сум. Широке представлення в органах місцевого самоврядування «Батьківщини» та інших демократичних сил дозволить нейтралізувати сумнозвісний «адмінресурс» влади, створити умови для подолання корупції місцевих «князьків» при розподілі коштів місцевих бюджетів. В той же час, у закон про місцеві вибори потрібно вносити значні зміни, оскільки він містить серйозні недоліки.

«Батьківщина» добилася включення у новий закон дуже важливих норм стосовно механізму відкликання депутата, який не виправдав довіри виборців. Але реальних відкритих списків немає, права проголосувати позбулися внутрішньо переміщені особи. Багато питань до системи захисту бюлетенів.

Взяв участь і у процесі реформування правоохоронних органів. Був призначений ВР України членом конкурсної комісії з проведення відкритого конкурсу з обрання кандидатів на адміністративні посади в місцевих прокуратурах Сумської, Полтавськох, Харьківської та Луганської областей. Довелося відсіювати багатьох скомпрометованих і корумпованих осіб, які знову рвалися до «годівнички».

Як і всі депутати «Батьківщини», не голосував за урядовий проект державного бюджету на 2016 рік. Нашу позицію чітко висловила лідер «Батьківщини» Юлія Тимошенко: новий бюджет – це продовження корупції та економічної руйнації держави. Цим бюджетом скасовується 32 закони, які забезпечували соціальні виплати. Він продовжує провальну антинародну соціальну, економічну і тарифну політику уряду Яценюка. За такий бюджет голосувати було неприпустимо.

22 січня ми святкуємо День соборності України. В цей день в 1919 році був проголошений Акт возз’єднання Української Народної Республіки й Західноукраїнської Народної Республіки. В ті буремні роки шанс на створення самостійної, соборної і суверенної України було змарновано. Не в останню чергу – через те, що різні українські патріотичні сили так і не досягли справжньої єдності. Через те, що влада тодішня так і не стала єдиною командою, не виробила єдиної і справді народної соціально-економічної політики, не зуміла створити сильних і обороноздатних збройних сил. Тому все скінчилося окупацією України і її розділом між Росією та Польщею.

Ось чому «Батьківщина» закликає винести уроки з історії столітньої давнини і не повторювати помилок минулого. Нам потрібна політична і адміністративна єдність держави як запорука її потужності і життєздатності. Тому наша фракція і не виходить сьогодні з парламентсько-урядової коаліції, хоча має багато дуже серйозних запитань до уряду і парламентської більшості.

ИД