Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Як психоемоційний розвиток дитини впливає на її інтелект?

389

До моменту, коли в житті малюка починається період активного навчання, далеко не кожен дошкільник психічно готовий до змін. Великі розумові навантаження, строгий розпорядок дня, багатогодинні уроки можуть призвести до стресу, який впливає на психіку дитини.

У той же час проблеми в навчанні в початковій школі найчастіше виникають як результат помилок, порушень в психічному розвитку учня в дошкільному віці. Йдеться про незначні відхилення, які в повсякденному житті можуть залишатися невидимими для батьків, педагога, лікаря і проявляються лише за певних обставин. Наявність такої проблеми є перешкодою для ефективного навчання та комплексного розвитку інтелекту. Ось чому батькам потрібно знати особливості психоемоційного розвитку дітей в дошкільному і молодшому шкільному віці, розуміти емоційну основу дитячих вчинків, успіхів і невдач.

Зміст:

  1. Психічний розвиток дитини: поширені порушення.
  2. Як вплинути на психоемоційний розвиток дитини?
  3. Ефективний розвиток психіки дитини в системі комплексного розумового розвитку.

 

Психічний розвиток дитини: поширені порушення

У період 5-11 років активно розвивається не тільки розум, але і емоційна сфера малюка. У палітрі дитячих почуттів з’являються нові емоції, і далеко не всі вони позитивні. Переживання емоцій формує певний психоемоційний стан дитини. І якщо це негативний досвід, то і наслідки будуть негативні.

За якими ознаками можна зрозуміти, що у дитини порушення розвитку психіки:

  • шкідливі звички – дитина, коли хвилюється, куйовдить волосся, гризе нігті, часто моргає;
  • високе розгальмування (гіперактивність, слабка концентрація уваги);
  • поява тривожності, скутості, страхів;
  • апатія;
  • часті і різкі перепади настрою, нездатність керувати своїми емоціями, поведінкою в моменти збудження;
  • труднощі соціальної адаптації.

Будь-який з перерахованих симптомів говорить про ЗПР (затримки психічного розвитку) школяра.

Як вплинути на психоемоційний розвиток дитини?

Причини відставання в розвитку центральної нервової системи дітей – це найчастіше спадкові, а в деяких випадках – соціальні чинники. Однак більшість порушень можна не допустити або відкоригувати вже на етапі дошкільної підготовки.

Що важливо?

  • Розвивати малюка фізично. Він повинен багато рухатися, проводити достатньо часу на свіжому повітрі. Фізична активність впливає на емоційний і розумовий тонус.
  • Розвивати інтелект, пізнавальні навички, тобто не просто давати знання, а працювати над розвитком пам’яті, концентрації, уяви, здатності до логічних висновків і інших розумових функцій мозку.
  • Ознайомити майбутнього школяра з правилами шкільного навчання, поступово переводити на новий життєвий режим. Тоді під час вступу до школи він буде і фізично, і психологічно готовий до змін.
  • Вчити цікаво, без примусу, уникаючи негативної оцінки дій учня. Емоційне сприйняття дитиною навчання, успіхів, помилок прямо впливає на його ефективність.
  • Розвивати творчий інтелект – образне мислення, дрібну моторику. Користь принесуть музичні, художні заняття, які навчають дітей висловлювати свої емоції за допомогою творчості.
  • Любити дитину, ставитися до неї з повагою. Ставлення батьків до малюка і оточуючих, особисті переконання, поведінку в різних життєвих ситуаціях формує моральні якості, лягає в основу дитячих взаємин з навколишнім світом.
  • Розвивати навички комунікації.

Розвиток дітей складається з безлічі пов’язаних між собою ланок. Його можна порівняти з пазлами, де випадання одного елемента порушує цілісність всієї картини. Правильний емоційний розвиток дитини завжди органічно пов’язаний з фізичним, моральним, інтелектуальним, естетичним, соціальним вихованням.

Ефективний розвиток психіки дитини в системі комплексного розумового розвитку

Дошкільнятам і школярам із ЗПР корисні заняття на розвиваючих курсах для дітей. Гіперактивність, повільне сприйняття, слабка увага і непосидючість – всі ці проблеми вирішуються за допомогою правильних розумових навантажень. Як справляється із завданням психоемоційного розвитку Школа ментальної арифметики Соробан® в Україні:

  • піклується про те, щоб навчання дарувало дітям радість;
  • тренує розум: увагу, пам’ять, мислення, швидкість сприйняття, навички швидкої та ефективної роботи з інформацією;
  • часто чергує активні ігри з розумовою працею, що вимагає граничної концентрації;
  • допомагає учням досягати успіху, стати впевненішими;
  • створює комфортну атмосферу, допомагає дітям в налагодженні дружніх відносин, соціалізації;
  • заохочує і мотивує.

Розвиток психіки дитини – це не вища математика. Так, це важкий, тривалий процес, але люблячі батьки за підтримки уважних педагогів обов’язково знайдуть правильний підхід до маленького учня і допоможуть йому стати цілісною особистістю.