Суми: новини, події, коментарі

Нотехс - будівництво у Сумах

Антонина Данильченко о сумских школах и реформе

524

Керівник освіти Антоніна Данильченко вважає, що освітяни Сум роблять упевнені кроки до оновлення.
Роль вчителя у житті кожного складно применшити – ми вчимося щодня, і вчителі бувають різні. Сьогодні освітню галузь країни чекають глобальні реформи. Українська школа має наблизитися до европейської. У якому стані сумські школи та як іде провадження перших кроків міністерської реформи? На питання відповідає начальник управління освіти міста Суми Антоніна ДАНИЛЬЧЕНКО

r: Якою є сьогодні освітня галузь міста Суми: її основні досягнення, матеріально-технічна база, забезпеченість вчителями, їх рівень та кваліфікація?

Антоніна Данильченко: Освіта міста Суми робить реальні, упевнені кроки в напрямі переорієнтування навчання у школі на освоєння знань, умінь і навичок та ставлень, які потрібні сучасній людині в житті. Освітяни міста працюють над завданням перетворити українську школу на важіль соціальної рівності та згуртованості, економічного розвитку і конкурентоспроможності України. Суттєві зміни відбуваються у початковій школі, планується поступове надання більшої автономії навчальним закладам. Загалом, освітня реформа – це не тільки зміни у шкільній освіті. У місті розширюється доступ дітей до дошкільної освіти.
Основною умовою розвитку дитини, її навчання та виховання є компетентний педагог. Станом на 15 вересня 2016 року в галузі «Освіта» працює 3309 педагогічних працівників. Навчальні заклади міста в основному забезпечені кваліфікованими кадрами, проте у школах вдалося заповнити вакантні посади лише до 15 вересня, у дошкільних навчальних закладах маємо вакансії. Збільшилася кількість педагогічних працівників віком до 30 років. Близько 60% вчителів – це педагоги віком від 31 до 50 років. Усвідомлюючи завдання освіти у формуванні творчої, компетентної особистості, усе більше педагогів шукають і впроваджують інноваційні форми організації навчально-виховного процесу, беруть участь у дослідницько-експериментальній діяльності на міському, регіональному та всеукраїнському рівнях.

r: Які суттєві зміни сталися за останній час у навчальних програмах, у шкільних підручниках, можливо, змінився підхід до викладання певних предметів чи з’явилися нові предмети у шкільній програмі?

А.Д.: Оновлені програми початкової школи. Затверджено орієнтовні вимоги до контролю і оцінювання навчальних досягнень учнів 1–4 класів та методичні рекомендації до оновлених програм початкової школи. Відбулися зміни у програмах для 8, 10–11 класів.

r: Питання, яке хвилює батьків: скільки будуть вчитися їхні діти? Що передбачає міністерська програма “Нова українська школа”? Чи будуть діти вчитися 12 років і коли?

А.Д.: Концепція «Нова українська школа» – ідеологія реформи середньої освіти – почне діяти в 2018 році. Відповідно до проекту нового базового Закону «Про освіту» ключовими для нової української школи визначено такі компетентності: спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами, спілкування іноземними мовами, математична грамотність, компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння навчатися впродовж життя, соціальні і громадянські компетентності, підприємливість, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і здорове життя. Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства». В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. З 2018 року планується навчання учнів 12 років.